آمار فوتی های کرونا در فرانسه بسیار بالاتر از آمار اعلامی دولت است

طبق تحقیقات به عمل آمده، دولت فرانسه در اعلام میزان مرگ و میرها در بخش مراقبت‌های ویژه این کشور پنهان‌کاری کرده است؛ به گونه‌ای که رقم اعلام شده از سوی دولت تنها یک چهارم آن چیزی است که نتایج مطالعات نشان می‌دهد.

اخبار بین الملل-براساس داده‌های شبکه تحقیق اروپا در زمینه تنفس مصنوعی میزان مرگ و میر در بخش مراقبت‌های ویژه پزشکی بیمارستان‌های فرانسه بسیار بالاتر از آن چیزی است که اعلام می‌شود.

طبق داده‌های مزبور، این میزان ۳۰ تا ۴۰درصد خواهد بود و بسیار بیشتر از رقم ۱۰ درصدی که از سوی دولت در روز ۱۷ آوریل/۲۹فروردین اعلام شده است.

«ژروم سالومون» مدیرکل بهداشت فرانسه هفدهم آوریل در یک کنفرانس ویژه خبری اعلام کرد که شمار بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های این کشور۲۲۱ نفر کمتر شده است. او گفت که میزان مرگ و میر در بخش مراقبت‌های ویژه پزشکی ۱۰درصد مجموع تلفات کووید ۱۹ است.

لوموند نوشت: این رقم بسیار کمتر از آن چیزی است که داده‌ها نشان می‌دهد و امروز در حد ۳۰ تا ۴۰ درصد است.

این روزنامه فرانسوی نوشت: روز یکشنبه گذشته، چهار هزار و ۶۸۲ نفر بیمار مبتلا به کووید ۱۹ تحت مراقبت‌های ویژه پزشکی قرار گرفتند.

از ابتدای شیوع کووید ۱۹ تاکنون ۱۶۲ هزار و یکصد نفر در فرانسه به این بیماری مبتلا شده اند. ۲۲ هزار و ۸۵۶ نفر جان خود را از دست داده اند. در این میان ۴۴هزار و ۹۰۳ نفر هم از این بیماری بهبود یافته اند.