هند متهم  به بدرفتاری با مسلمانان مبتلا به کرونا

این روزها، هند و پاکستان جدال سختی درباره مقابله با ویروس همه‌گیرِ کووید-۱۹ دارند. اسلام آباد دهلی را به اسلام‌هراسی و تبعیض در قبال مسلمانان متهم کرده و هند نیز با شدت بیشتری پاسخ پاکستان را می‌دهد.

اخبار بین الملل-شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان روز سه شنبه با توجه به اسلام‌هراسی از سوی هند و تهدید مسلمانان در این کشور گفت: ما نمیتوانیم شاهد رخ دادن گجرات دیگری باشیم.

در شورش‌های سال ۲۰۰۲ (سال ۱۳۸۱) در گجرات هند هزار نفر جان خود را از دست دادند. در آن زمان نارندرا مودی، نخست وزیر کنونی هند، سروزیر ایالت گجرات هند بود.

قریشی در ادامه اظهاراتش گفت به دبیرکل سازمان همکاری اسلامی (OIC) و تمام وزیران امور خارجه کشور‌های عضو نامه نوشته است تا در محکوم کردنِ جهانی این «حملات غیرانسانی» متحد شوند.

او با اشاره به اینکه در این همه‌گیری جهانی ویروس کرونا با مسلمانان در بیمارستان‌های هند بدرفتاری شده و تبعیض قائل می‌شوند افزود هند درگیر اسلام‌هراسی است و نفرت نسبت به اسلام در این کشور عملی انجام می‌گیرد.

قریشی این سخنان را در حالی مطرح کرد که پیش از این عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان، نارندرا مودی را، به دلیل سوء رفتار با مسلمانان در هند، به نازی‌ها تشبیه کرده بود.

اس جایشانکار، وزیر امور خارجه هند به این سخنان اعتراض کرده و آن‌ها را «بی‌اساس» خواند و گفت پاکستان چنین ادعا می‌کند تا از رسیدن به امور داخلی خود سرباز زند و توجهات را از «عدم رسیدگی» خود به کشورش دور کند.

گزارش‌هایی در رسانه‌های هند منتشر شده است که نشان می‌دهد بیش از ۲ هزار مسلمان از ۴۱ کشور جهان در یک گردهمایی در دهلی شرکت کرده‌اند. پس از انجام تست کرونا از این افراد، جواب آزمایش بیشتر آن‌ها مثبت اعلام شده است.