ثبت رکورد بی سابقه؛ ۹ هزار ابتلای کرونایی طی یک روز در روسیه

با ثبت رکورد بی سابقه ۹ هزار و ۶۲۳ مورد جدید ابتلا به ویروس کووید-۱۹ در روسیه طی شبانه روز گذشته، شمار کل مبتلایان در این کشور از ۱۲۴ هزار تن فراتر رفت.

اخبار بین الملل-مرکز ملی مقابله با کرونا روسیه امروز شنبه با احتساب موارد جدید، آمار کل مبتلایان در این کشور را ۱۲۴ هزار و ۵۴ تن اعلام کرد. ۹ هزار و ۶۲۳ نفر از موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا از ۸۳ منطقه مختلف در روسیه ثبت شده است. ۴ هزار و ۴۸۸ نفر نیز از میان افراد فاقد علائم بالینی شناسایی شدند.

بنا به اعلام مرکز ملی مقابله با کرونا روسیه ، ۵ هزار و ۳۵۸ نفر از موارد جدید در مسکو شناسایی شدند. همچنین با ثبت ۵۷ مورد جدید مرگ و میر، تاکنون هزار و ۲۲۲ نفر در روسیه بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند.

با احتساب آمار جدید، روسیه از نظر مبتلایان به ویروس کرونا از ترکیه با ۱۲۲ هزار و ۳۹۲ مورد ابتلا، پیشی گرفت. آمار جدید مبتلایان به کرونا در ترکیه هنوز اعلام نشده است.

بر اساس آخرین آمارها، بیش از یک میلیون نفر از مبتلایان به ویروس جدید کرونا که به‌طور رسمی ثبت شده بودند، پس از طی دوره درمان بهبود پیدا کردند.

آمار‌های رسمی نشان می‌دهد که ۷۵ درصد قربانیان ویروس جدید کرونا در قاره اروپا در یکی از چهار کشور ایتالیا، بریتانیا، اسپانیا و فرانسه جان خود را از دست داده‌اند.