عربستان مسوول اصلی شیوع کرونا در یمن است

"طه المتوکل" وزیر بهداشت دولت نجات ملی یمن وابسته به جنبش انصارالله یمن شنبه شب گفت: ائتلاف عربی به سرکردگی سعودی مسؤول اصلی و قطعی شیوع ویروس کرونا و دیگر بیماری‌ها در یمن است.

اخبار بین الملل-شبکه خبری المسیره به نقل از متوکل گزارش داد که کشورهای متجاوز مسؤول کامل کرونا در یمن هستند.

وزیر بهداشت دولت نجات ملی  همچنین با تأیید ابتلای شماری از مردم مناطق مختلف یمن به ویروس کرونا ، بر ضرورت آمادگی کامل برای مقابله کوید۱۹ تأکید کرد.

المتوکل همچنین از شهروندان یمنی خواست که از حضور در اماکن شلوغ خودداری کنند و براساس اصول بهداشتی و دستورات دین مبین اسلام تدابیر پیشگیرانه را در پیش گیرند.

در همین ارتباط "ضیف الله الشامی" وزیر اطلاع‌رسانی دولت نجات ملی یمن با تاکید بر مقابله با ویروس کرونا ، از تمام رسانه‌ها خواست که به دور از رویکرد اشتباه رسانه‌های غربی که در صدد ایجاد ترس و هراس در میان شهروندان یمنی هستند، به صورت درست به وظایف رسانه‌ای خود عمل کنند.

براساس تازه‌ترین گزارش وزارت بهداشت دولت نجات ملی یمن مستقر در صنعا، تاکنون ابتلای هفت یمنی به کرونا تأیید شده است که از این تعداد دو نفر جان خود را از دست داده‌اند و درمان سه تن آنان همچنان ادامه دارد.

تأیید ورود کرونا به یمن با توجه به آن صورت می‌گیرد که به خاطر زیرساخت‌های ضعیف سیستم درمانی یمن  سازمان‌های بین‌المللی نسبت به خطر وقوع یک فاجعه انسانی در صورت شیوع کرونا در این کشور هشدار داده‌اند.