تحریم‌های اروپا علیه روسیه را لغو کنید

گرهارد شرودر، صدراعظم پیشین آلمان از اتحادیه اروپا خواست تحریم‌های اقتصادی اعمال شده علیه روسیه را لغو کنند و تأکید کرد که همکاری اروپا و مسکو پس از پیدایش بحران در حال رشد ویروس کرونا در جهان ضروری است.

اخبار بین الملل-شرودر در مصاحبه با مجله «تگ اشپیگل» با بی فایده و بی اساس خواندن تحریم‌ها علیه روسیه، گفت: روسیه آماده است با آلمان به رغم وجود تاریخ خونین بین دو کشور، همکاری کند. در حقیقت، اجرای تحریم‌ها علیه روسیه از سوی آلمان باعث تعارض آن همکاری‌ها می‌شود و امروز با بحران ویروس کرونا که اقتصاد جهانی را به خطر انداخته، ما به همبستگی و همکاری همه احتیاج داریم، بنابراین تحریم‌های روسیه که «بی‌فایده» است، باید برداشته شود.

وی گفت: هر کس فکر کند که با اعمال تحریم، روسیه را مجبور به انجام کاری می‌کند، اشتباه می‌کند. روسیه هیچ قدمی در برابر فشار‌های اقتصادی برنمی دارد.

شرودر با اشاره به اوضاع در شرق اوکراین خاطرنشان کرد: همزیستی صلح آمیز وجود نخواهد داشت، مگر آنکه اوکراین به یکی از فدراسیون‌های کنفدراسیون تبدیل شود که در شرق این کشور استقلال بیشتری به دست آورد.

روابط روسیه و کشور‌های غربی از جمله کشور‌های اتحادیه اروپا پس از پیوستن کریمه به روسیه در مارس ۲۰۱۴ و وضع تحریم‌ها علیه روسیه بدتر شده است. از طرفی، مسکو با تلاش برای بازگرداندن روابط به حالت عادی، درصدد مقابله با رویکرد خصمانه غرب است.