محبوب‌ترین سیاستمدار آمریکا

نتایج یک نظرسنجی جدید داده که میزان محبوبیت "اندرو کومو" فرماندار ایالت نیویورک آمریکا به رقم چشمگیر ۷۷ درصد رسیده و حتی او در میان ۵۳ درصد جمهوری‌خواهان نیز محبوب است.

اخبار بین الملل-اصلی‌ترین دلیل این افزایش محبوبیت اندرو کومو مدیریت او در قبال بحران شیوع کوروناویروس در ایالت تحت امرش بوده است.

 هم اکنون اندرو کومو را می‌توان به دلیل مدیریتش در بحران شیوع کرونا در ایالت نیویورک محبوب‌ترین سیاستمداران این کشور تلقی کرد.

 بر اساس نتایج یک نظرسنجی جدید انجام شده از سوی سی‌ینا کالج، میزان محبوبیت اندرو کومو در میان رای دهندگان در ایالت نیویورک به ۷۷ درصد رسیده است و ۷۱ درصد نیز کلیت عملکرد او در ایالت نیویورک را تایید کرده‌اند.

 کنفرانس‌های خبری روزانه این دموکرات ۶۲ ساله به همراه سبک مدیریت او، صداقت در بیان اینکه درباره ویروس چه چیزی را میداند و چه چیزی را نمی‌داند و حتی شاید انتقادهای او از دولت دونالد ترامپ موجب شد، میزان محبوبیت وی به این اندازه قابل ملاحظه افزایش پیدا کند و او تبدیل به یکی از محبوب‌ترین سیاستمدارهای سطح آمریکا شود.

 در نظرسنجی مذکور ۷۸ درصد پاسخگویان در پاسخ به این سوال که به چه کسی بیشتر برای گرفتن تصمیم درست در قبال زمان بازگشایی اقتصادی در نیویورک اعتماد دارند، نام اندرو کومو را برگزیدند و در مقابل تنها ۱۶ درصد در پاسخ به این سوال نام دونالد ترامپ را انتخاب کردند.

 این در حالی است که تا قبل از آغاز بحران شیوع کوروناویروس از هر سه نیویورکی یک نفر اعتقاد داشت که اندرو کومو عملکرد  خوبی نشان می‌دهد اما اکنون از هر ۱۰ نیویورکی هفت تن معتقد به خوب بودن عملکرد اندرو کومو است.

میزان محبوبیت امروز کومو بالاترین محبوبیت وی از فوریه ۲۰۱۱ تاکنون به حساب می‌آید. او از سال ۲۰۱۱ تاکنون به عنوان پنجاه و ششمین فرماندار ایالت نیویورک مشغول به خدمت بوده است.

 این فرماندار ایالت نیویورک در این نظرسنجی به طرزی شگفت انگیز هم در میان دموکرات‌ها و هم در میان جمهوری خواهان تایید اکثریت رای دهندگان را به دست آورده است.

 در نظرسنجی مذکور ۹۰ درصد دموکرات‌ها، ۵۳ درصد جمهوریخواهان و ۷۳ درصد مستقل‌ها نظر مثبتی به اندرو کومو داشته‌اند.

 این یک جهش عمده و قابل توجه برای اندرو کومو در نظرسنجی‌ها محسوب می‌شود. این در حالی است که تا پیش از این او چندان محبوبیت بالایی نداشت و حتی در ماه فوریه میزان محبوبیت او ۳۶ درصد بود.

این نظرسنجی جدید از ۱۹ تا ۲۳ آوریل با پرسش از ۸۰۳ رای دهنده ثبت شده در ایالت نیویورک انجام شده است.

امروز ایالت نیویورک آمریکا اصلی‌ترین کانون شیوع کرونا ویروس در این کشور محسوب می‌شود و تاکنون آمارها حاکی از ابتلای بالغ بر ۳۱۲ هزار تن در این ایالت به کرونا ویروس و مرگ ۱۸ هزار و ۹۰۰ تن نیز در اثر این بیماری در آنجا بوده‌اند.