به کابینه مصطفی الکاظمی رأی نخواهیم داد

ائتلاف دولت قانون امروز یکشنبه اعلام کرد در تشکیل دولت مصطفی الکاظمی مشارکت نخواهد کرد و در پارلمان نیز به کابینه او رأی نخواهد داد.

اخبار بین الملل- در بیانیه‌ای که از سوی این ائتلاف منتشر شده، آمده است: ائتلاف دولت قانون تأکید می‌کند که توانسته تلاش‌های فراوانی را با دیگر تشکل‌های سیاسی برای تشکیل دولت به انجام برساند تا از این طریق در برابر چالش‌های بزرگی که عراق در زمینه‌های اقتصادی، امنیتی و بهداشتی با آن مواجه است، مقابله کند.

وی در ادامه افزود: در خلال مذاکرات، در خصوص راهکار انتخاب نامزدان دولت جدید بر این اساس که نخست وزیر با تمامی تشکل‌های سیاسی طبق شیوه‌ای واحد رفتار کند، توافق حاصل شد.

در ادامه بیانیه ائتلاف دولت قانون همچنین آمده است:، اما مسیر تشکیل دولت، شروع به طی کردن روندی کرد که در تضاد با آنچه توافق بر سر آن صورت گرفته بود. این امر باعث شد تا تلاش‌های بیشتری برای اصلاح گزینه‌ها انجام دهیم و نامزد‌ها را با صلاحیت، صداقت و توانایی‌های رهبری از انرژی‌های صادقانه در جامعه عراق معرفی کنیم.

ائتلاف دولت قانون در ادامه گفت: با تأسف شدید، تلاش‌های مخلصانه ما در اصلاح این روند نتیجه نداد و کابینه دولتی که نخست وزیر به تشکل‌های سیاسی ارائه داد، در تناقض با خواست و آرمان‌های ملت عراق است و شامل شماری از نامزد‌های جنجالی می‌شود که شرایط مورد نظر پاکی، شایستگی و مقبولیت در آن‌ها صدق نمی‌کند.

ائتلاف دولت قانون در پایان اعلام کرد: بر این اساس، ائتلاف دولت قانون اعلام می‌دارد در تشکیل این دولت مشارکت نخواهد داشت و به نفع آن‌ها در مجلس نمایندگان رأی نخواهد داد و انتخاب را به دیگر اعضای پارلمان برای انتخاب تصمیم مناسب واگذار خواهد کرد.