ادامه مبارزه انگلیس با بیماری« کووید-19»

آخرین داده های روز یکشنبه در انگلیس و زمینه تلافات ناشی از بیماری «کووید-19 » از کشته شدن 315 نفر دیگر در شبانه روز گذشته حکایت دارد.

اخبار بین الملل- به نوشته خبرگزاری «رویترز» این آمار شامل کشته شدگان بیمارستانها و سرای سالمندان است و نشان می دهد در  24 ساعت گذشته 315 نفر دیگر در انگلیس از این بیماری جان باختند.

به گزارش وبگاه مرجع «ولدو میترز» تعداد کشته شدگان ناشی از بیماری کووید-۱۹ در انگلیس 28446 نفر است. در این کشور در مجموع 186599 نفر به این بیماری مبتلا شده اند. انگلیس در رتبه چهارم جدول جهانی بیماری کووید19 قرار دارد.

از انگلیس خبر می رسد که حدود نیمی از پزشکان  این کشور به صورت شخصی تجهیزات پزشکی مورد نیاز خود را خریداری می‌کنند. تحقیقی که میان ۱۶ هزار پزشک انجام شده نشان می‌دهد ۶۵ درصد احساس می‌کنند تنها به صورت جزئی یا در کل هیچگونه حفاظتی از آنها هنگام کار و مقابله با همه گیری ویروس کرونا انجام نمی‌شود.

این در حالی است که نخست وزیر انگلیس نیز روز یکشنبه در مصاحبه‌ای به وخامت حال خود در زمان ابتلا به ویروس کرونا و بستری شدن در بخش مراقبتهای ویژه و قطع امید پزشکان در آن مقطع اشاره کرد.

« بوریس جانسون » نخست وزیر 55 ساله انگلیس در گفت‌وگو با روزنامه «سان» اشاره کرد که حین بستری بودن در بیمارستانی در لندن در یک روز بحرانی متوجه صحبت پزشکان راجع به خود می شود. بوریس جانسون در این مصاحبه گفت: «لحظه سختی بود و هرگز نمیتوانم منکر آن شوم.»

وی گفت: «آنها میخواستند سناریوی اعلام مرگ استالین را روی من اجرا کنند.»

جانسون به وخامت حال خود در بیمارستان و تلاش کادر پزشکی که مدام به او اکسیژن میرسانند، اشاره کرد. وی در این مصاحبه گفت که در آن لحظات بحرانی که دستگاهها نیز علائم منفی نشان می دادند و کار اکسیژن رسانی فایده ای نداشت، دکترها خود را آماده اعلام مرگ او کرده بودند. جانسون 12 آوریل (یکشنبه 24 فروردین) به بیمارستان انتقال داده شد و 27 آوریل (دوشنبه 8 اردیبهشت) از بیمارستان ترخیص شد.