آمار کرونا در روسیه، برزیل و مکزیک همچنان صعودی است

همزمان با عبور شمار مبتلایان ویروس کرونا در جهان از سه و نیم میلیون نفر، نمودار این بیماری در کشورهای روسیه، برزیل و مکزیک نیز همچنان صعودی است.

اخبار بین الملل-ابتلای روزانه به ویروس « کووید۱۹ » در روسیه با ثبت بیش از ده هزار نفر همچنان رو به افزایش است و تعداد کل مبتلایان در این کشور به حدود صد و چهل‌وچهار هزار نفر رسید.

مرکز مبارزه با شیوع کرونا در روسیه امروز (دوشنبه) گزارش داد طی بیست‌وچهار ساعت گذشته ۱۰۵۸۱ مورد جدید ابتلا به این بیماری در روسیه ثبت شده است.

از روز گذشته تا کنون همچنین ۷۶ بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

بدین ترتیب شمار کل مبتلایان ویروس کرونا در روسیه به ۱۴۵۲۶۸ نفر و تعداد کل جان باختگان به ۱۳۵۶ تن افزایش پیدا کرد.

نهادهای درمانی روسیه - که یکی از کشورهایی است که بیشترین میزان آزمایش ابتلا به ویروس کرونا را انجام داده‌اند - تا کنون نزدیک حدود ۴.۳ میلیون تست ابتلا به این بیماری در سراسر این کشور گرفته‌اند.

از سوی دیگر، وزارت بهداشت برزیل نیز اعلام کرد که طی بیست‌وچهار ساعت گذشته ۵۲۶۷ نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

همچنین در این بازه زمانی، ۳۰۱ مبتلا به ویروس کرونا بر اثر شدت بیماری جان باخته‌اند.

بدین ترتیب شمار کل مبتلایان ویروس کرونا در برزیل به ۱۰۱۸۲۶ نفر و تعداد کل جان باختگان به ۷۰۵۱ تن افزایش پیدا کرد.

از مکزیک نیز خبر می‌رسد که طی یک روز گذشته آزمایش ابتلای ۱۳۸۳ نفر به ویروس کرونا مثبت اعلام شده است.

شمار مبتلایان ویروس کووید۱۹ در این کشور به ۲۳۴۷۱ نفر افزایش یافت. همچنین شمار جان‌باختگان این ویروس در مکزیک با افزایش ۹۳ نفری، به رقم ۲۱۵۴ تن رسید.

برآوردهای وبگاه «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد حدود سه میلیون و ۵۶۶ هزار نفر در جهان به کرونا مبتلا شده‌اند، ۲۴۹ هزار نفر فوت کرده‌اند و یک میلیون و ۱۵۵ هزار نفر بهبود یافته‌اند.