صدور فرمان آغاز عملیات گسترده علیه بقایای داعش در عراق

 سرتیپ عبدالکریم خلف، سخنگوی نیرو‌های مسلح اعلام کرد عادل عبدالمهدی نخست وزیر دولت پیشبرد عراق از صدور فرمان برای انجام یک عملیات نظامی بزرگ و جدید به منظور پیگرد قرار دادن گروه‌های تروریستی تا نزدیک مرز‌های سوریه خبر داد.

اخبار بین الملل-عبدالکریم خلف گفت: فرمانده کل نیرو‌های مسلح اندکی پیش از عملیات مکیشیفه، فرمانی را برای تمامی فرماندهان عملیات به منظور همکاری با دستگاه اطلاعاتی و پشتیبانی نیروی هوایی در زمینه انهدام هسته‌ها و تجمعات تروریستی داعش صادر کرد که در برخی مناطق به شکل کامل وجود دارند. این دستور شامل هم زیرساخت‌ها می‌شود و هم افراد را در بر می‌گیرد و در آن خواسته شده تا نتایج بزرگی محقق شود.

وی در ادامه افزود: عملیات‌های نظامی در دو روز گذشته در محوطه استان صلاح الدین در جریان بود و به غرب استان الانبار منتقل شده و همچنان نیز ادامه دارد؛ همچنانکه در محوطه الانبار و غرب آن و نیز غرب نینوا و محوطه استان صلاح الدین نیز متوقف نشده است. این‌ها مناطقی است که داعش تروریست در آن حضور دارند.

سخنگوی نیرو‌های مسلح عراق همچنین با اشاره به جو سازی‌های رسانه‌ای در خصوص داعش گفت: یک نوع ترس رسانه‌ای وجود دارد و اطلاعاتی که برخی تحلیلگران و طرف‌های رسانه‌ای در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند مبنی بر اینکه گروه‌های تروریستی با قدرت بازگشته اند و بغداد را تهدید می‌کنند، بطور کلی نادرست است.

وی همچنین گفت: گروه‌های داعشی مناطقی را هدف قرار می‌دهند که شمار اندکی از عناصر امنیتی در آنجا حضور دارند. در عملیات نظامی کنونی ارتش، نیروی هوایی، الحشد الشعبی و نیرو‌های مبارزه با تروریسم حضور دارند و ضرباتی که به این گروه‌ها وارد می‌شود، در محوطه استان صلاح الدین و در مناطق مجاور استان دیالی صورت گرفته است.