کرونا در یمن اوج گرفت/استفاده از بیل مکانیکی برای کندن قبر

«فتحی بن لزرق» با انتشار آماری اعلام کرد، تعداد قربانیان کرونا در عدن واقع در جنوب یمن به عنوان پایتخت خودخوانده دولت مستعفی به شکل خطرناکی در حال افزایش است و این بیماری بالاترین میزان قربانیان در میان بیماری‌های مسری را در این شهر به خود اختصاص داده است.

اخبار بین الملل-بن لزرق در ادامه تعداد فوتی‌های ثبت شده در مناطق مختلف عدن تنها در روز سه‌شنبه (دیروز) را به شرح فوق اعلام کرد: «دار سعد» ۱۲ نفر، «کریتر» ۵ تن، «خور مکسر» ۳ نفر، «الشیخ عثمان» ۸ نفر، «المنصوره» ۷ تن، «المعلا» ۲ نفر، «البریقه» و اطرافش ۳ نفر و «التواهی» ۲ تن.

بر اساس این گزارش، فوتی‌های کریتر همه از یک خانواده هستند و مادر این خانواده نیز در حال دست و پنجه نرم کردن با مرگ است.

الخبر الیمنی افزود، اهالی شهر دارسعد برای کندن قبر دست به دامن بیل مکانیکی شده‌اند، اتفاقی که در طول چند سال اخیر نادر است. همچنین گزارش‌ها از تعدادی فوتی در اردوگاه‌های شمال عدن حمایت دارند بدون اینکه کسی آنها را پیگیری یا ثبت کند.

این وبگاه یمنی افزود: علی‌رغم افزایش شدید تعداد فوتی‌ها که طی ۳ روز به ۱۰۰ نفر رسیده – ۲۶ نفر در یکشنبه، ۳۲ نفر در دوشنبه و ۴۳ نفر در سه‌شنبه- ائتلاف و متحدان آن از مسؤولیت نجات ساکنان عدن یا حمایت آنها با ساده‌ترین خدمات شانه خالی می‌کنند.

در همین زمینه، هفته جاری روزنامه «الاخبار» در گزارشی تحت عنوان «عدن تحت اداره ریاض؛ فجایع، بیماری‌های مسری و اعتراض‌های مردمی» به نقل از فعالان حقوق بشری نوشت، وضعیت عدن به عنوان پایتخت دولت مستعفی مورد حمایت ریاض از کنترل خارج شده و قبرستان‌ها هر دو ساعت بین ۶ تا ۱۰ فوتی تحویل می‌گیرند