عمار حکیم با نخست وزیر جدید عراق دیدار کرد

«مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر جدید عراق امروز پنج‌شنبه با عمار حکیم ، رئیس جریان حکمت ملی این کشور دیدار کرد.

اخبار بین الملل- در این دیدار که عصر امروز (پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت) در دفتر رئیس جریان حکمت ملی انجام شد، حکیم تأکید کرد که رسیدگی به بحران‌های کشور از جمله ویروس کرونا و بحران اقتصادی ناشی از کاهش قیمت نفت، باید در رأس اولویت‌های دولت قرار گیرد.

وی همچنین بر ضرورت اجرای برنامه دولت و انتخابات پیش‌ از‌ موعد و فراهم ساختن فضای انتخاباتی رقابتی با حضور همه گروه‌ها تأکید کرد.

رئیس جریان حکمت ملی با بیان اینکه عراق نقطه به هم رسیدن منافع است، خواستار پیش گرفتن سیاست خارجی متعادل و همچنین تکمیل هرچه سریع‌تر کابینه شد تا دولت بتواند به‌صورت موازی و هم‌زمان برای حل مشکلات کشور تلاش کند.

حکیم همچنین از دولت خواست که مطالبات مشروع تظاهرات کنندگان را عملی کند و با جوانان تماس برقرار کند و سخن آنان را بشنود و با حمایت از بخش خصوصی اقتصاد کشور را به حرکت درآورد.

وی در پایان تأکید کرد که از هر اقدامی در حمایت از تولید داخلی حمایت می‌کند.

پارلمان عراق شب گذشته پس از رأی گیری درباره بیشتر نامزدان پست‌های وزارتی، به کابینه مصطفی الکاظمی، نخست وزیر جدید عراق رأی اعتماد داد. مصطفی الکاظمی همچنین با کسب رأی اکثریت پارلمان، رسما به عنوان نخست وزیر این کشور کار خود را آغاز کرد.

نمایندگان حاضر در جلسه، به استثنای نمایندگان فراکسیون دولت قانون به ریاست نوری المالکی، نخست وزیر سابق عراق از مجموع ۲۱ وزارتخانه به ۱۵ وزیر پیشنهادی رای اعتماد و از موافقت با ۴ وزیر پیشنهادی خودداری کردند.

همچنین در این جلسه، تصمیم گیری درباره دو وزارتخانه نفت و امور خارجه به دلیل وجود اختلافات بر سر وزیران پیشنهادی، به وقت دیگری موکول شد.