داعش از شرایط شیوع کرونا سوءاستفاده می‌کند

میشل باچله، کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد برخی گروه‌های تروریستی از جمله داعش از شیوع ویروس کرونا برای هدف قرار دادن غیرنظامیان در سوریه سوءاستفاده می‌کنند.

اخبار بین الملل-باچله یادآور شد طرف‌های مختلف درگیر در سوریه از جمله داعش ، تمرکز جهانی بر شیوع ویروس کرونا را فرصتی برای تجدید قوای خود و اعمال خشونت علیه غیرنظامیان می‌دانند. این مقام سازمان ملل با ابراز نگرانی از نقض پی در پی حقوق بشر و کشتار شهروندان سوری گفت این مساله همانند یک بمب ساعتی است که نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد.

کمیساری عالی سازمان ملل اعلام کرد ما هر روز گزارش‌های بیشتری را در مورد کشتار و بمب‌گذاری‌های هدفمند از گوشه و کنار این کشور دریافت می‌کنیم. بسیاری از حملات در مناطق پرجمعیت اتفاق می‌افتد.

بنابر اعلام باچله، کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل در ماه آوریل بیش از ۳۵ مورد مرگ در میان غیرنظامیان، ۳۳ حمله انتحاری، شامل ۲۶ حمله به مناطق مسکونی پرجمعیت و هفت مورد حمله به بازار‌ها در سوریه را ثبت کرده است.

در اواخر ماه آوریل، انفجار خودرو بمب گذاری شده در بازاری در شهر عفرین سوریه دستکم ۲۹ غیرنظامی را به کام مرگ کشاند. گروه «ی پ گ» که در این منطقه سوریه مستقر است، از پذیرش مسئولیت این حمله خودداری کرد.