آمار کرونا در اروپا/تلفات فرانسه به ایتالیا نزدیک شد

در حالی که اروپا همچنان قاره کانونی شیوع ویروس «کووید۱۹» در جهان حساب می‌شود، ۶ کشور از این قاره در لیست ده کشور آلوده به این بیماری قرار دارند.

اخبار بین الملل-«گرانت شاپس» وزیر حمل‌ونقل انگلیس شامگاه شنبه طی نشست‌خبری در مقر نخست‌وزیری، اعلام کرد که طی بیست‌وچهار ساعت گذشته ۳۸۹۶ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است.

شاپس همچنین افزود که در همین بازه زمانی، ۳۴۶ بیمار بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

بدین ترتیب شمار کل مبتلایان به ویروس کرونا در انگلیس به ۲۱۵۲۶۰ نفر و تعداد موارد فوتی نیز به ۳۱۵۸۷ نفر افزایش یافت.

این در حالی است که تعداد کل قربانیان این بیماری در ایتالیا، که زمانی کانون شیوع ویروس کرونا در اروپا بود، با افزایش ۱۹۴ نفری به ۳۰۳۹۵ نفر رسیده است.

آژانس حفاظت مدنی ایتالیا شامگاه شنبه در بیانیه‌ای گزارش داد از روز گذشته تا کنون آزمایش ابتلای ۱۰۸۳ نفر دیگر به این بیماری مثبت اعلام شده و بدین ترتیب شمار کل مبتلایان به ۲۱۸۲۶۸ نفر افزایش یافت.

وزارت بهداشت فرانسه نیز شامگاه شنبه اعلام کرد طی بیست‌وچهار ساعت گذشته ۵۷۹ نفر در این کشور به ویروس کووید۱۹ مبتلا شدند.

در بیانیه وزارت بهداشت فرانسه آمده است که در روزی که گذشت ۸۰ نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

بدین ترتیب، تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در فرانسه، به ۱۷۶۶۵۸ نفر و تعداد قربانیان آن نیز به ۲۶۳۱۰ تن افزایش یافت.

 

 

از سوی دیگر، وزارت بهداشت اسپانیا - که در رتبه دوم کشورهای آلوده به ویروس کرونا در جهان است - در بیانیه‌ای اعلام کرد که طی بیست‌وچهار ساعت گذشته ۲۶۶۶ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است.

بر اساس آمار «مؤسسه درمانی کارلُس سوم»، همچنین از روز گذشته تا کنون ۱۷۹ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

با احتساب آمار جدید، تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در اسپانیا به ۲۶۲۷۸۳ نفر و تعداد قربانیان آن نیز به ۲۶۴۷۸ تن افزایش یافت.

«سرویس سلامت عمومی فدرال» بلژیک گزارش داد طی بیست‌وچهار ساعت گذشته، ۵۸۵ مورد مبتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است.

همچنین از روز گذشته تا کنون ۶۰ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری در بلژیک جان خود را از دست داده‌اند که نسبت به دیروز بیشتر شده است.

با این حساب، تعداد کل مبتلایان ویروس کرونا در بلژیک به ۵۲۵۹۶ نفر و شمار قربانیان آن نیز به ۸۵۸۱ نفر افزایش یافت.

در آلمان، تعداد مبتلایان ویروس جدید کرونا در این کشور شاهد افزایش ۱۲۴۳ نفری طی یک روز گذشته بوده است.

وبگاه روزنامه «زیت»، بر اساس آماری که از منابع دولتی و درمانی محلی و کشوری جمع‌آوری کرده، ضمن اعلام موارد ابتلای جدید به ویروس کرونا، نوشت تعداد کل آلمانی‌های مبتلا به این ویروس به ۱۷۱۸۳۱ نفر رسیده است.

بر اساس این گزارش، از روز گذشته تا امروز نیز ۱۳۴  آلمانی بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. این آمار مقداری از ارقام اعلام شده در وبگاه ورلدامتر بیشتر است.

بدین ترتیب، تعداد کل قربانیان این ویروس در آلمان نیز به ۷۶۴۴ نفر افزایش پیدا کرد.

اداره فدرال بهداشت عمومی سوئیس نیز گزارش داد شمار مبتلایان در این کشور به رقم ۳۰۲۵۱ نفر رسیده است.

به نوشته وبگاه «تریبون دو ژنو» تعداد کل بیمارانی که بر اثر ابتلا به این ویروس در سوئیس جان خود را از دست داده‌اندبه ۱۸۳۰ نفرافزایش یافت.

برآوردهای وبگاه «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد حدود ۴ میلیون و ۸۴ هزار نفر در جهان به کرونا مبتلا شده‌اند، ۲۸۰ هزار نفر فوت کرده‌اند و یک میلیون و ۴۲۶ هزار نفر بهبود یافته‌اند.