محکومیت الحاق کرانه باختری به سرزمینهای اشغالی توسط امارات

امارات با ابراز نگرانی از برنامه‌های رژیم صهیونیستی برای الحاق بخشهایی از کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی فلسطین و تحمیل حاکمیت این رژیم بر این منطقه اعلام کرد که این برنامه‌ها از سوی جامعه جهانی پذیرفته نخواهد شد.

اخبار بین الملل-ابوظبی با ابراز نگرانی از برنامه‌ها و اقدام‌های رژیم صهیونیستی برای الحاق بخشهایی از کرانه باختری به سرزمینهای اشغالی فلسطین و تحمیل حاکمیت صهیونیست‌ها بر آن‌ها را نمی‌پذیرد.     

وزیر امور خارجه امارات هشدار داد که این اقدام یک جانبه، غیرقانونی است و شانس صلح را تضعیف می‌کند و با تلاش‌های جامعه جهانی برای دستیابی به یک راه حل سیاسی پایدار و مطابق با قطعنامه‌های سازمان ملل مغایر است. 

وی سخنان "بنیامین نتانیاهو " نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر استقبال ضمنی اعراب از این برنامه‌ها را رد کرد و گفت: این سخنان با واقعیت و مواضع اعراب مغایرت دارد، زیرا اجماع عرب در تصمیمات صادره از اتحادیه کشورهای عربی مشخص و پایبند به تصمیم‌های صادر شده از سوی اتحادیه عرب است و در بسیاری از جلسات وزیران عرب مورد تاکید قرار گرفته است. 

عبدالله بن زاید تاکید کرد که مسیر روند صلح خاورمیانه که همه ما از آن استقبال می‌کنیم، باید روشن و شناخته شده و مطابق با اصول بین‌المللی برای حل مسئله فلسطین و پایان دادن به اشغال سرزمین‌های فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی باشد.   

وزیر امور خارجه و همکاری‌های بین‌المللی امارات اضافه کرد: امارات بار دیگر تاکید می‌کند که هرگونه اقدام یک جانبه موجب از بین رفتن تمام تلاشهای بین‌المللی و مانع از دستیابی به صلح پایدار که آرزوی دستیابی به آن را داریم، می‌شود. 

طرح صلح "دونالد ترامپ" که به "معامله قرن" معروف شده، چند ماه پیش منتشر و موجب خشم فلسطینیان و رد آن از سوی جامعه بین‌المللی شد. در این طرح رژیم صهیونیستی مجاز می‌شود تا شهرک‌های کرانه باختری و منطقه راهبردی دره اردن را به سرزمینهای اشغالی الحاق کند.