عدن شهر آلوده به کرونا

 کمیته عالی مقابله با کرونا در یمن اعلام کرد، تعداد مبتلایان به کرونا در عدن که تحت کنترل دولت مستعفی است، به ۵۱ نفر و تعداد قربانیان به هشت نفر افزایش یافته است.

اخبار بین الملل-این کمیته اعلام کرد: در پی این افزایش تعداد مبتلایان و قربانیان و ابتلای ۱۷ نفر در شب گذشته (یک‌شنبه) که هشت نفر از آنان در شهر عدن بودند، عدن به عنوان « شهر آلوده » به کرونا اعلام می‌شود.

به گفته این کمیته، این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که چندین بیماری در عدن به دلیل باران و سیل شایع شده است.

این در حالی است که سازمان جهانی بهداشت فعالیت کارکنان خود را در مراکز مستقر در مناطق تحت کنترل نیرو‌های انصارالله در یمن به حالت تعلیق درآورد.

سه منبع خبری آگاه به رویترز گفتند سازمان جهانی بهداشت این اقدام را به منظور تحت فشار قرار دادن مقامات انصارالله برای گزارش نتایج آزمایش‌های کرونا اتخاذ کرده است؛ چراکه دولت تحت حمایت ریاض نیرو‌های انصارالله را متهم به پنهانکاری در خصوص شیوع کرونا در صنعا می‌کند.

سازمان جهانی بهداشت نسبت به شیوع گسترده ویروس کرونا در یمن با توجه به شرایط نامناسب بهداشتی و درمانی در این کشور جنگ زده هشدار داده است.

بنا به نوشته رویترز، نزدیک به ۸۰ درصد از مردم یمن، ۲۴ میلیون نفر، برای گذاران زندگی خود متکی به کمک‌های بشردوستانه هستند و ۱۰ میلیون نفر در این کشور در خطر قحطی قرار دارند.