انتقاد نماینده مسلمان کنگره آمریکا از امارات

الهان عمر، نماینده مسلمان کنگره آمریکا از بی توجهی جامعه جهانی به نقش امارات در جنگ یمن انتقاد کرد.

اخبار بین الملل- الهان عمر با بازنشر مقاله‌ای از پایگاه «میدل ایست مانیتور» در خصوص یمن در صفحه رسمی خود در توئیتر نوشت: در یمن، جهان به نقش عربستان در جنگ داخلی که این کشور را نابود کرده و سبب بدترین بحران سیاسی شده، اذعان دارد.

وی در ادامه پرسید:، اما تا حد زیادی، هیچ کس به نقش امارات متحده عربی در غرق کردن یمن در جنگ و آشوب توجه نکرده. من می‌پرسم، برای چه؟

امارات متحده عربی در ائتلاف سعودی که عربستان علیه ملت مظلم یمن به راه انداخته مشارکت دارد؛ هرچند اعلام کرده است نیروهایش را در آنجا کاهش می‌دهد.

پیشتر و پس از اعلام حالت فوق العاده از سوی شورای انتقالی جنوب در تمامی استان‌های جنوبی، ابوظبی بر ضرورت اجرای توافقنامه ریاض به عنوان اصلی برای فعالیت‌های سیاسی در مرحله آتی تأکید کرده بود.

درگیری‌های مداوم از ۶ سال پیش در یمن، یکی از بدترین بحران‌های بشردوستانه را در جهان به ارمغان آورده است؛ بطوری که ۸۰ درصد از ساکنان یمن نیازمند کمک‌های بشردوستانه هستند. همچنین بیشتر بخش‌های یمن خصوصا زیرساخت‌های بهداشتی در این کشور در سایه کرونا تخریب شده است.

گفتنی است در تاریخ ۲۶ مارس ۲۰۱۵ برابر با ۶ فروردین ۱۳۹۴ ائتلافی از کشور‌های عربی به سرکردگی عربستان با یک حمله هوایی موسوم به عملیات «طوفان قاطعیت» جنگ ویرانگر یمن را آغاز کردند. همچنین در میان جنگ یمن، امارات گروه‌های شبه نظامی را در یمن به وجود آورد و آنان را در مناطق آزادشده جنوب مورد حمایت قرار داد؛ مسأله ای که تا کنون سبب بروز درگیری هایی میان نیروهای مورد حمایت عربستان از یکسو و نیروهای مورد حمایت امارات از سوی دیگر شده است.