انتقاد چین از لایحه جمهوری‌خواهان آمریکایی برای تحریم پکن

سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز در سخنرانی خود از طرح تصویب شده به دست جمهوری‌خواهان آمریکا مبنی بر تحریم پکن به دلیل شیوع جهانی ویروس کرونا را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

اخبار بین الملل-دیروز طرحی به دست جمهوری‌خواهان در کنگره آمریکا ارائه شد که به موجب آن دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، اختیار تحریم چین به علت شیوع کرونا و مسائل مرتبط با آن را داشته باشد. 

وزارت امور خارجه چین امروز این تصمیم آمریکایی‌ها را به شدت مورد انتقاد قرار داد و گفت: «این لایحه آمریکایی‌ها به شدت مردود تلقی می‌شود. آن‌ها قصد دارند با پیش‌داوری درباره چین حقایق را نادیده بگیرند و ناکارآمدی در مقابله با شیوع ویروس کرونا را از چین بدانند. این امکان پذیر نیست و ما انتقاد بسیار شدیدی به این رفتار آن‌ها داریم.»

بسیاری از اطرافیان ترامپ و خود او بار‌ها چین را به دلیل شیوع ویروس کووید-۱۹ مقصر دانسته و اتهامات بسیاری بر این کشور وارد کرده‌اند.

چین نیز به دفعات این اتهامات را رد کرده است و از جامعه جهانی خواسته تا به این هجمه‌ها پایان بدهند و به فکر راه‌حلی برای مقابله به این ویروس باشند.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان تاکنون ۴,۳۴۴,۵۱۳ مورد گزارش شده که آمریکا با ۱,۴۰۸,۶۳۶ مورد ابتلا و ۸۳,۴۲۵ جان باخته در صدر کشور‌های جهان قرار دارد.