هشدار درباره شتابزدگی بازگشایی مشاغل

کارشناسان در آمریکا درباره پیامد‌های وخیم ازسرگیری سریع فعالیت‌های اقتصادی در این کشور با توجه به احتمال شیوع مجدد ویروس کرونا هشدار دادند.

اخبار بین الملل-درباره تاکید آنتونی فائوچی، مدیر بنیاد ملی بیماری‌های واگیردار در آمریکا بر اینکه شمار واقعی فوتی‌های ویروس کرونا در این کشور بیشتر از آمار‌های اعلام شده است، گفت: در حالی که چند ایالت آمریکا، اتخاذ تصمیماتی برای ازسرگیری فعالیت‌های اقتصادی را در سایه تشویق قابل توجه دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور آغاز کردند، آنتونی فائوچی در جلسه کنگره، هشدار جدی داد. فائوچی درباره شتابزدگی بعضی ایالت‌ها در پایان تعطیلی فعالیت‌های اقتصادی هشدار داد و تاکید کرد چنین اقدامی خطر شیوع ویروس کرونا را به صورتی که ممکن است از کنترل خارج شود، افزایش می‌دهد. فائوچی افزود این اقدام نه فقط باعث مرگ افراد بیشتری خواهد شد، بلکه همچنین مانعی در راه رونق بخشیدن به اقتصاد خواهد بود.

در ادامه این گزارش آمده است: جلسه کنگره در فضای فوق العاده برگزار شد که بیانگر واقعیتی است که شیوع ویروس کرونا تحمیل کرده است. فائوچی و همتایان او در دولت آمریکا که مسئول پیگیری مبارزه با شیوع ویروس کرونا هستند، مجبور شدند به صورت ویدئوکنفرانس در جلسه استماع کنگره شرکت کنند. در حالی که دونالد ترامپ اعلام کرده بود آمریکا توانسته است تست‌های کافی کرونا را تامین کند، شماری از اعضای کنگره ابراز تردید کردند که تامین تست‌های کرونا، مردم را برای بازگشت به مشاغل شان تشویق کند.

سناتور لامار الکساندر، رئیس کمیته بهداشت و آموزش سنای آمریکا گفت: ”اقدامات کشور ما تاکنون از نظر آزمایشات پزشکی، شگفت آور است، اما کافی نیست. باید تست‌های بیشتری تامین کنیم. باید به دنبال فناوری جدید باشیم تا به ما برای مهار شیوع ویروس کرونا کمک کند تا بتوانیم مردم را برای بازگشت به مشاغل شان، قانع کنیم.“

خبرنگار این شبکه خاطر نشان کرد: دریادار «برت گروار» مسئول آزمایشات در وزارت بهداشت آمریکا، به نوبه خود پیش بینی کرد این کشور تا ماه سپتامبر بتواند ۴۰ تا ۵۰ میلیون تست کرونا در ماه را فراهم کند. اما پیش بینی‌ها برای دستیابی به واکسن، هنوز بلندمدت است.

این نخستین جلسه کنگره از ماه مارس گذشته بود که بار دیگر ابعاد تناقض در بحث‌ها بر سر ویروس کرونا در داخل آمریکا را آشکار کرد. در حالی که فعالیت‌های اقتصادی در بعضی ایالت‌ها از سر گرفته شده است، کارشناسان بهداشت هشدار می‌دهند که شتابزدگی در این اقدام، پیامد‌های وخیمی خواهد داشت.