کم توجهی به توصیه‌های کرونایی در لندن

شهروندان انگلیسی اذعان کردند با شروع برخی از فعالیت‌های کسب و کار در لندن پس از تعدیل محدودیت‌های کرونایی ، فاصله‌گذاری اجتماعی در شبکه حمل و نقل عمومی این شهر تقریبا غیرممکن است.

اخبار بین الملل-تصاویر و گزارش‌های خبری از سطح شهر لندن نشان می‌دهد که بیشتر مردم به توصیه‌های بهداشتی در دوران تعدیل قرنطینه اجباری کم توجهی می‌کنند.

با وجودی که به مردم توصیه شده است در اماکن عمومی، ادارات و شبکه حمل و نقل شهری حداقل از همدیگر دو متر فاصله بگیرند، در تصاویر منتشر شده دیده می‌شود که اتوبوس دو طبقه شهری با ظرفیت ۴۰ صندلی، بیش از ۷۰ مسافر دارد که بیشتر آن‌ها ماسک بهداشتی ندارند.

به گفته برخی از شهروندان لندن، فقط حدود ۱۰ درصد از مردم در سطح شهر مقررات و توصیه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را مراعات می‌کنند.

متروی لندن روز چهارشنبه با افزایش قابل توجه تعداد مسافران روبرو شد. دلیل آن، کاهش محدودیت‌های مرتبط با شیوع ویروس کرونا اعلام شده است. آن دسته از افرادی که امکان دورکاری ندارند، مجبور شدند طبق برنامه‌ای که بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس روز یکشنبه اعلام کرد به محل کار خود بروند، اما از آن‌ها خواسته شده است تا آنجایی که می‌توانند از حمل و نقل عمومی استفاده نکنند.

سازمان حمل و نقل لندن اعلام کرده است با توجه به اینکه طبق پروتکل‌های بهداشتی باید افراد دو متر از همدیگر فاصله داشته باشند، ناوگان حمل و نقل لندن که شامل اتوبوس‌ها و قطار‌های مترو می‌شود فقط قادر است به ۱۳ تا ۲۵ درصد از مسافران سرویس دهی کند.

داده‌هایی که روز چهارشنبه انتشار یافت نشان می‌دهد اقتصاد انگلیس ماه مارس نسبت به ماه‌های فوریه و آوریل ۵.۸ درصد کوچکتر شده است.

در حال حاضر انگلیس جایگاه چهارم را در میان کشور‌های جهان از نظر شمار مبتلایان به ویروس کرونا به خود اختصاص داده و نخستین کشور اروپایی از نظر تعداد قربانیان این ویروس به شمار می‌رود.

۲۲۹ هزار و ۷۰۵ نفر در انگلیس تا روز چهارشنبه به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و ۳۳ هزار و ۱۸۶ نفر نیز بر اثر ابتلا به کرونا در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.