ساخت پایگاه جدید در سوریه توسط آمریکا

دیدبان حقوق بشر سوریه که مرکز آن در لندن قرار دارد، اعلام کرد ارتش آمریکا پس از جلب کمک‌های نظامی، پایگاه جدیدی را در استان دیرالزور واقع در شرق سوریه ایجاد کرده است.

اخبار بین الملل-دیدبان حقوق بشر سوریه در گزارشی اعلام کرد: حدود ۳۰۰ کامیون در روز‌های گذشته به این جزیره وارد شده اند؛ همچنانکه گزارش‌ها حاکی است نیرو‌های آمریکایی پایگاه خود را در میدان العمر واقع در شرق دیرالزور گسترش داده اند؛ بطوری که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به نیروهایش دستور داده تا بر نفت این مناطق مسلط شوند و نگذارند تا مورد استفاده دولت سوریه واقع شود.

دیدبان حقوق بشر سوریه در ادامه افزود: آمریکا بسیاری از پایگاه‌های نظامی غیرقانونی را در سوریه و در منطقه شمال شرقی این کشور و در مرز‌های عراق و نیز در مثلث مرزی عراق، سوریه و اردن احداث کرده است.

این در حالی است که دولت سوریه خواهان آن شده است که تمامی نیرو‌های آمریکایی خاک سوریه را ترک کنند؛ چرا که به گفته دولت آن‌ها نیرو‌های اشغالی هستند. با این وجود، دولت ترامپ تصمیم دارد تا چاه‌های نفتی سوریه را حفظ کرده و مانع بازسازی مجدد سوریه شود؛ کشوری که ۹ سال از حمله برنامه ریزی شده آمریکا و ناتو برای طرح شکست خورده تغییر رژیم در رنج بوده است.