الحشد الشعبی یک شبکه تونل‌های داعش را منهدم کرد

سازمان الحشد الشعبی عراق اعلام کرد که  یک شبکه از تونل‌های بزرگی را که داعش از آن برای جابه جایی بین مناطق استان نینوی استفاده می‌کرد شناسایی و منهدم کرده است.

اخبار بین الملل- این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد:« واحدهای تیپ ۱۳۳ فرماندهی عملیات الحشد الشعبی در استان نینوی طی یک عملیات امنیتی برای پاکسازی مناطق جنوب غرب موصل یک شبکه از تونل‌های بزرگ بقایای داعش را کشف کردند».

به گزارش پایگاه خبری بغداد الیوم، این بیانیه افزود: «یگان مهندسی تیپ الحشد الشعبی به شکلی ایمن این تونل‌ها را منفجر کرد و از این طریق روستاهای تل الرمان، وادی الدیر، رجم الحدید و الکوار پاکسازی شدند».

یک مقام امنیتی در استان دیالی هم روز شنبه اعلام کرد که طی یک عملیات نظامی گسترده ارتش عراق برای پیگرد بقایای داعش در هشت روستا در جنوب بعقوبه دو مخفیگاه تروریست‌های داعش شناسایی و منهدم شد.

طی یک ماه گذشته برخی از مناطق استان‌های صلاح‌الدین و کرکوک (مرکز) و الانبار و نینوی (شمال و غرب عراق) شاهد ازسرگیری فعالیت‌های عناصر باقی‌مانده داعش و درگیری آن‌ها با نیروهای عراقی بود  امری که منجر به انجام چند عملیات پاکسازی مناطق آلوده به باقی‌مانده‌های داعش شد و آخرین آن، پاکسازی شش روستا در غرب موصل (مرکز استان نینوی) بود.

منابع خبری بامداد شنبه از شهادت چهار نفر از اعضای سازمان الحشدالشعبی عراق در حمله گروه تروریستی داعش به استان «دیالی» عراق خبر داده‌اند.