قرنطینه شهری در مرز چین به شیوه «ووهان»

در پی افزایش شیوع کرونا در شولان، مقامات چین این شهر شمال شرقی را که محل زندگی ۷۰۰ هزار نفر است به شیوه « ووهان » قرنطینه کردند.

اخبار بین الملل​-روستاها و مناطق مسکونی آن در قرنطینه هستند و از هر خانواده تنها یک نفر یک روز در میان به مدت حداکثر دو ساعت اجازه دارد برای خرید مایحتاج زندگی خارج شود.

این در حالی است که پیش از این مقامات پکن اعلام کرده بودند قصد دارند برخی محدودیت‌های مرزی را در آستانه آمادگی برای برگزاری کنگره ملی حزب کمونیست کاهش دهند.

در مناطق مسکونی شولان تنها یک ورودی در نظر گرفته شده و خروجی فقط برای وسایل نقلیه ضروری امکان‌پذیر است. از ورود افرادی که ساکن آنجا نیستند جلوگیری می‌شود و در صورتی که در منطقه‌ای موارد ابتلا دیده شود، کسی اجازه ورود به آن و خروج را نخواهد داشت.

هفته پیش، بعد از این که خوشه‌ای از ابتلا مرتبط با زنی که سابقه سفر یا تماس با کرونا را نداشت، مشاهد شد این شهر در رده «ریسک بالا» قرار گرفت. در واکنش، مقامات دستور تعطیلی موقت مکان‌های عمومی، مدارس و حمل‌ونقل عمومی را صادر کردند.

روز دوشنبه، زمانی که روزنامه «چاینا دیلی» این شهر را کانون جدید همه‌گیری در چین اعلام کرد، این محدودیت‌ها بیشتر شد. به گزارش این روزنامه، صدها نفر در این شهر تحت قرنطینه پزشکی قرار دارند و زندگی شاید تا هفته‌ها به حالت عادی بازنگردد.

این شهر که در شمال شرقی چین جایی که با روسیه و کره شمالی هم‌مرز است، قرار دارد، باعث نگرانی شده است. تصور می‌شود موارد جدید ابتلا از آن سوی مرزها وارد و سپس باعث انتقال محلی ویروس شده‌اند.

تاکنون در دو هفته گذشته دست‌کم ۳۴ مورد ابتلا به «کووید-۱۹» در استان «جیلین» تشخیص داده شده است.

روز دوشنبه چین ۶ مورد جدید ابتلا به کرونا را گزارش کرد که ۳ مورد از آن‌ها منشاء محلی داشتند. دو مورد در استان جیلین و یکی در هوبئی بود. کمیسیون سلامت ملی چین همچنین ۱۷ مورد بدون علائم کروناویروس را به ثبت رساند.

تاکنون در چین ۸۲ هزار و ۹۶۰ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این میان ۴ هزار و ۶۳۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند. در جهان هم حدود ۴ میلیون و ۸۹۵ هزار نفر درگیر ویروس کرونا شده‌اند که از این میان بیش از ۳۲۰ هزار نفر قربانی شده و بیش از یک میلیون و ۹۰۸ هزار نفر بهبود یافته‌اند.