افشای سند  وزارت دفاع آمریکا؛ تداوم کرونا تا تابستان ۲۰۲۱

بنابر یک سند افشا شده متعلق به وزارت دفاع آمریکا ( پنتاگون ) ویروس کرونا تا تابستان سال ۲۰۲۱ میلادی باقی خواهد ماند و تا آن زمان نیز واکسنی برای درمان آن وجود ندارد.  

اخبار بین الملل​-در این یادداشت که برای   «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا ارسال شده و اکنون به بیرون درز کرده، آمده است که ویروس کرونا تا مدت‌های مدیدی در محیط پیرامون باقی خواهد ماند.  

دیلی میل در ادامه نوشت: این یادداشت که تحت گزارشی برای وزیر دفاع آمریکا بوده ضمن اشاره به باقی ماندن ویروس کرونا تا تابستان ۲۰۲۱ و اینکه تا آن زمان واکسنی برای این ویروس وجود نخواهد داشت، درباره تشدید ابتلا به این ویروس در ماه‌ها پیش رو هشدار داده است.  

بنابراین گزارش دراین یادداشت آمده است: تمامی شواهد نشان بر آن دارد که کووید-۱۹ در ماه‌های پیش رو در سراسر جهان باقی خواهد ماند، این موضوع تا زمان ایجاد یک مصونیت گسترده ادامه خواهد داشت.  

این یادداشت در ادامه می‌افزاید: با توجه به احتمال بازگشت و شدت گرفتن بیماری کووید-۱۹،  راه طولانی (برای مقابله با این ویروس) در پیش خواهد بود، بنابراین باید از هم اکنون تمامی توجهات خود را بار دیگر بر وضعیت بحرانی، افزایش سطح فعالیت و برخی آمادگی‌های لازم متمرکز سازیم، چراکه بازگشت دوباره کووید-۱۹ در اواخر سال جاری میلادی رخ خواهد داد.  

دیلی میل نوشت: این یاداشت بر شیوع این ویروس بصورت» خوشه‌ای» اشاره دارد و هشدار می دهد که انجام آزمایش ابتلای افراد به ویروس کرونا به معنای ازبین رفتن حتمی آن نیست.  

تارنمای این نشریه انگلیسی افزود: یادداشت افشا شده پنتاگون از آن چیزی که مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا در کنفرانس خبری هفته گذشته که با حضور دونالد ترامپ برگزارشد، بسیار متفاوت است.  

دیلی میل به نقل از اسپر نوشت: وزیر دفاع آمریکا در آن کنفرانس خبری گفته بود؛ مسائله پیروزی است و تا اواخر سال (میلادی) واکسن را در سطحی وسیع برای درمان آمریکایی‌ها در اختیار شما قرار خواهیم داد، ما این کار را خواهیم کرد و دراین جنگ پیروز خواهیم شد.  

درحالی دیلی میل به ادعای وزیر دفاع آمریکا درارتباط به تهیه واکسن کووید-۱۹ تا پایان سالجاری میلادی اشاره داشت که دونالد ترامپ نیز مدعی تهیه فوری این واکسن و یا حتی زودتر از آن شد، امری که بسیاری از کارشناسان و متخصصان به علم پزشکی آنرا ناممکن و زمان بر می‌دانند.  

ناظران، کارشناسان، سیاستمداران و اکثر افکار عمومی آمریکا نسبت به عملکرد دونالد ترامپ و دولت وی در مواجه با همهگیری ویروس کرونا رضایت نداشته و آن را مورد انتقاد قرار می‌دهند، شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان روز چهارشنبه در انتقادی دیگر گزارش داد: ترامپ همچنان از زدن ماسک بر چهره که می‌تواند ۵۰ درصد مانع ابتلا به ویروس کرونا شود خود داری می‌کند، چراکه وی از همان ابتدا همه گیری ویروس کرونا تلاش به کم اهمیت جلوه دادن آن کرد.  

ترامپ دراقدامی فرافکنانه و با توجه به آنکه شمار جان باختگان به ویروس کرونا در آمریکا از مرز ۹۰ هزارنفر گذشته است، تهدید به قطع کامل کمک‌های مالی به سازمان جهانی بهداشت و خروج از عضویت این سازمان کرد، ترامپ مدعی شد که این سازمان در مواجه به همه گیری ویروس کرونا بد عمل کرده است.  

اکنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به چهار میلیون و ۷۶۵ هزار نفر رسیده که از این تعداد بیش از ۳۱۴هزار نفر جان باخته‌اند.  

آمریکا نیز با بیش از یک میلیون و ۵۱۴ هزار مبتلا و بیش از ۹۰ هزار جان باخته در صدر کشورهای مبتلا به این ویروس قرار دارد.