قاتل خاشقچی بخشیده شد

صلاح خاشقچی، فرزند جمال خاشقچی، روزنامه نگار سعودی که در اکتبر سال ۲۰۱۸ در کنسولگری عربستان در شهر استانبول به قتل رسید اعلام کرد فرزندان جمال خاشقچی اعلام کرده اند قاتل پدرشان را بخشیده و عفو کرده اند.

اخبار بین الملل - صلاح خاشقچی امروز جمعه در حساب توییتری خود نوشت: در این شب با فضیلت به سخن خداوند متعال بر می‌گردیم، آنجا که در کتاب کریمش می‌فرماید: و جزای هر بدی، بدی مانند آن است، پس هرکس گذشت کند و اصلاح نماید، اجر او با خداوند است و او ظالمان را دوست ندارد (سوره شوری آیه ۴۰) برای همین، ما- فرزندان جمال خاشقچی- اعلام می‌داریم که بخاطر خداوند متعال از قاتل پدرمان گذشتیم و همه ما امید اجر و پاداش از خداوند متعال را داریم.

فرزندان خاشقچی: قاتل پدرمان را بخشیدیم

این در حالی است خدیجه چنگیز، نامزد جمال خاشقچی امروز جمعه در واکنش به سخنان صلاح خاشقچی گفت هیچ کس حق ندارد قاتلان و آمران به قتل او را ببخشد.

خدیجه چنگیز در حساب توییتری خود اعلام کرد: جمال در کنسولگری کشورش به هنگام حضور در آنجا به منظور دریافت برگه تکمیل روند رسمی ازدواجش کشته شد. قاتلان با ترتیبی از پیش (تعیین شده) از عربستان آمده بودند. هیچ کس حق عفو و گذشت ندارد. ما نه از قاتلان و نه از کسانی که دستور قتل را دادند، گذشت نخواهیم کرد.

فرزندان خاشقچی: قاتل پدرمان را بخشیدیم

وی در ادامه افزود: جمال به چهره‌ای جهانی مبدل شده و جنایت این قتل از بین نخواهد رفت و من و هرکسی به دنبال عدالت است، تا تحقق آن و رسیدن به مقصودمان ادامه خواهیم داد.

قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی در سال ۲۰۱۸، ابعادی جهانی در پی داشت. آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا و دولت‌های غربی اعلام کرده اند معتقدند محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی دستور قتل خاشقچی را داده است. این در حالی است که مقامات سعودی هرگونه نقش در این مسأله را انکار می‌کنند.