گارد ملی برای مقابله با معترضان در آمریکا تجهیز شد

در پی اعتراضات گسترده سه روز اخیر در بیش از ۲۰ شهر آمریکا که پس از قتل عمدی یک شهروند آمریکایی سیاه پوست به دست یک پلیس سفید پوست در شهر «مینیاپولیس» انجام شد، «تیم والز» فرماندار ایالت مینه سوتا روز شنبه اعلام کرد که در واکنش به تظاهرات و اعمال خرابکارانه معترضان که به زعم وی، «هیچ ارتباطی با قتل جورج فلوید ندارد»، گارد ملی را بطور کامل تجهیز می کند.

اخبار بین الملل-والز در اظهارات خود در یک کنفرانس خبری مدعی شد که عامل ناآرامی های اخیر در ایالت مینه سوتا افرادی هستند که از خارج از این ایالت آمده و «به جامعه شهری حمله کرده و با القای رعب و وحشت، شهرهای بزرگ ما را مختل کردند».

علاوه بر والز، شهرداران شهرهای مینیاپولیس و سنت پال مدعی شدند که « معترضان عموماًافرادی هستند که در شهرهای این ایالت سکونت نداشته و اعتراضات آنها هیچ ارتباطی به مرگ فلوید ندارد!»

این اظهارات والز در حالی بیان شد که شب گذشته معترضان با برافروختن آتش و تظاهرات در سرتاسر آمریکا خشم خود را نسبت به عملکرد نژادپرستانه یک مأمور پلیس شهر مینیاپولیس و قتل عامدانه یک شهروند سیاهپوست به نام جورج فلوید ۴۶ ساله ابراز کردند.

به گزارش مهر، معترضان در بیش از ۲۰ شهر آمریکا در اعتراض به کشته شدن «جورج فلوید» مرد سیاهپوستی که پنج روز پیش (روز دوشنبه) قربانی خشونت نژادپرستانه پلیس شهر «مینیاپولیس» ایالت مینه‌سوتا شد، به خیابان‌ها آمده‌اند.

طی شب گذشته تصاویری مبنی بر به آتش کشیده شدن پاسگاه اصلی پلیس در شهر مینیاپولیس منتشر شد. وضعیت در این شهر به حدی وخیم است که فرمانداری مجبور به اعلام حالت اضطراری و توسل به گارد ملی برای سرکوب موج اعتراضات شد.

همزمان، در ایالت جورجیا نیز ناآرامی‌ها در اعتراض به رفتار نژادپرستانه پلیس آمریکا ادامه دارد و فرمانداری مجبور به اعلام وضعیت اضطراری شده است. معترضان خشمگین در شهر آتلانتای این ایالت، چند خودروی پلیس را به آتش کشیدند.

دامنه اعتراضات به واشنگتن هم رسیده و تظاهرکنندگان با تجمع در پارک «لافایت» که مقابل کاخ سفید قرار دارد، برای مدت کوتاهی تردد کارمندان به دفتر مرکزی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را مسدود کردند. این اعتراضات در ۲۰ شهر آمریکا ادامه دارد و حاکی از عدم اجرای عدالت و برابری در جامعه آمریکایی و ظلم و ستم علیه رنگین پوستان این کشور است.

این در حالی است که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا امروز شنبه در پیامی توئیتری در واکنش به اعتراضات شب گذشته مقابل کاخ سفید اعلام کرد: کار دیشب سرویس مخفی آمریکا در کاخ سفید عالی بود.