کودکان آمریکایی منتظر دریافت بسته‌های کمکی تغذیه‌ای

میلیون‌ها کودک در خانواده‌های کم‌در‌آمد در آمریکا هنوز برای تأمین خوراک برای خانواده‌های خود از دولت فدرال ایالات متحده مساعدت دریافت نکرده‌اند.

اخبار بین الملل- به نوشته وبگاه شبکه خبری سی‌ان‌ان ، با وجود اینکه برخی از ایالت‌ها در آمریکا در برنامه دریافت بسته کمکی تغذیه‌ای برای واجدان شرایط شرکت داشته‌اند اما، میلیون‌ها کودک در این کشور همچنان بدون مساعدت باقی مانده‌اند. 

سی‌ان‌ان در این باره نوشت، با وجود اینکه کنگره آمریکا این برنامه را به عنوان بخشی از قانون «اولین پاسخ به بیماری کرونا برای خانواده‌ها»، در اواسط ماه مارس به وجود آورد اما دریافت وعده‌های غذایی حیاتی برای کودکان در آمریکا سخت‌تر شده است. 

حدود ۲۲ میلیون کودک در مدارس آمریکا روزانه از وعده غذایی نهار با قیمت کاهش یافته یا رایگان بهره می‌برند اما در عین حال، ضعف در تأمین غذا با وجود افزایش نرخ بیکاری‌ در این کشور رو به افزایش است. 

ایالت‌ها مجبورند تلاش کنند تا کودکان واجد شرایط که تغذیه رایگان یا قیمت پایین دریافت نمی‌کنند را در خانوار‌ها بیابند و برای آنها کارت‌های اعتباری ارسال کنند. 

نهادی که مسئول انجام این کار است، نگران بوده که این اقدامات زمان رساندن این اعتبارات به کودکان را به تأخیر بیندازد.

به نوشته سی‌ان‌ان راه‌اندازی این برنامه با چالش‌هایی رو به رو بوده است. سه هفته طول کشیده است تا وزارت کشاورزی آمریکا، اولین ایالت را برای دریافت بسته کمکی تأیید کند. در ماه آوریل تنها ۱۷ ایالت از چنین برنامه‌ای بهره برده‌اند و ۲۱ ایالت دیگر نیز قرار بوده است در ماه مه (ماه جاری) این بسته را دریافت کنند.