فرماندار نیویورک: خشونت خیابانی خواست ترامپ است

فرماندار نیویورک با حمایت از اعتراضات مسالمت‌آمیز علیه صدها سال تبعیض نژادی گفت توئیت‌های ترامپ نشان می‌دهد آنها خواستار خشونت خیابانی هستند.

اخبار بین الملل-اندرو کومو روز دوشنبه در نشست خبری روزانه خود که درباره وضعیت کرونا در این ایالت صحبت می‌کرد به اعتراضات منجر به خشونت در نیویورک هم اشاره کرد و افزود: من خشم خود را از بی عدالتی به اشتراک می‌گذارم و با معترضان ایستاده ام.

وی ادامه داد: این فقط جورج فلوید نیست. 50 مورد یا موارد مشابه بیشتری وجود دارد که ریشه آن صدها سال نژادپرستی و بی عدالتی است. بیایید از این انرژی به طور سازنده استفاده کنیم و خواستار تغییر واقعی و مثبت باشیم.

فرماندار نیویورک اضافه کرد: زمان آموزش برابر است. زمان آن فرا رسیده است که یک کار ضد فقر در دستور باشد. زمان آن فرا رسیده است که یک طرح مسکن ارزان قیمت ملی تهیه شود. خشم خود را در اهداف سیاستگذاری مشخص، متمرکز کنید.

کومو با تاکید بر اینکه باید تغییر مشخصی را طلب کرد، اظهار داشت: وقت آن است که یک ممنوعیت ملی در مورد استفاده بیش از حد از زور اعمال شود. وقت آن است که تحقیقات مستقل در مورد سوء استفاده پلیس انجام شود. زمان شفافیت در پرونده‌های انضباطی برای افسران پلیس در حال بررسی است.

وی در عین حال تصریح کرد: غارت و جنایت، اعتراض نیست بلکه اعتراض عادلانه را تحت فشار قرار می‌دهد. این درست در دست کسانی است که از ایجاد تغییر مثبت امتناع می‌ورزند. به آنها امکان می‌دهد همه استدلال‌ها را رد کنند.

فرماندار نیویورک با اشاره به توئیت‌ها ترامپ و چپاولگر خواندن معترضان گفت: خشونت در اعتراض‌ها در واقع خواست او است و ما شاهد ربودن یک جنبش اعتراضی هستیم. سرقت از مغازه‌ها و شکستن پنجره‌ها این فرصت را فراهم می‌کند که بگویند دیدید که گفتیم آنها غارتگر هستند. به این ترتیب آنها تمام اعتراضات را رنگ‌آمیزی و محو می‌کنند.

کومو افزود: آنها به جای اینکه ویدئوی قتل فلوید را نشان دهند، غارت و سرقت را نشان می‌دهند و هرکسی که آنها را می‌بیند می‌گوید آری درست است، این غارتگری است. خیر به فیلمی که نشان می‌دهد فلوید توسط پلیس کشته شده است باید پخش شود. این چیزی است که مردم باید ببینند.

کومو خاطرنشان کرد: افرادی هستند که از این اعتراضات به عنوان پوششی برای سرقت و کاشت بذر آنارشی استفاده می‌کنند. آنها در حال بهره‌برداری از این لحظه برای اهداف خاص خود هستند.

وی یادآور شد: ما شاهد دستیابی به اعتراضات مسالمت‌آمیز به دنبال تحولات مثبت و طولانی مدت موقت بودیم، دیدیم افسران پلیس زانو زدند. ما معترضان را دیدیم که تلاش می‌کنند جلوی غارت و خشونت را بگیرند. این را هم در تلویزیون نشان دهید.