سومین روز از اعتراضات ضد نژادپرستی در برلین

معترضان به قتل «جورج فلوید» شهروند رنگین پوست آمریکایی روز دوشنبه برای سومین روز در مقابل سفارت آمریکا در برلین تجمع کردند.  

اخبار بین الملل-با تجمع معترضان در مقابل سفارت آمریکا در برلین، پلیس می گوید: حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر در یک راهپیمایی اعتراضی روز یکشنبه در ناحیه کروزبرگ پایتخت آلمان شرکت کردند، این درحالی است که روز شنبه نبز حدود ۲ هزار نفر معترض در مقابل سفارت آمریکا در برلین دست به تجمع اعتراضی زده بودند.  

یکی از معترضان به قتل رنگین پوست آمریکایی که ۶۹ سال دارد در پاسخ به علت حضور در این تجمع می‌گوید: احساس می‌کنم وظیفه من اینجا بودن است، یک عبارت بسیار جالب وجود دارد که می‌گوید سکوت سفید خشونت است و این باعث می‌شود که من مطمئن شوم که امروز آمدم.  

دیگر معترض که با دردست داشتن عکس جورج فلوید می‌گوید: ما نگران سیاست‌های پیش روی آمریکا هستیم، ما باید با این بی‌عدالتی‌های اجتماعی مقابله کنیم، ما نیازمند رهبری صحیح برای نحوه عمل در این مواقع هستیم.  

یک افسر پلیس آمریکایی به نام «درک شووین» چند روز پیش، پس از بازداشت «جورج فلوید» جوان رنگین پوست آمریکایی، زانو بر گردن وی نهاد و فشار را بر او تا حدی بالا برد که راه نفس کشیدن را بر او بست.  

فلوید پس از انتقال به بیمارستان درگذشت؛ اما این رفتار نژادپرستانه از دیدگان مردم و شبکه‌های اجتماعی پوشیده نماند تا این وحشیگیری را همه جهانیان شاهد باشند و فریاد اعتراض‌ها علاوه بر آمریکا به کشورهای دیگر نیز کشیده شود.  

در آمریکا، در ششمین روز اعتراض‌ها، مردم ایالت‌های مختلف به خیابان‌ها ریختند و با برخورد خشونت بار پلیس و شلیک گاز اشک آور از سوی آن‌ها مواجه شدند.