تشویق مردم به استفاده از اسلحه برای سرکوب معترضان توسط رئیس پلیس فلوریدا!

رئیس پلیس ایالت فلوریدای آمریکا از مردم خواست در صورت مشاهده افرادی که در جریان اعتراضات قصد دارند به غارت مکانی بپردازند به روی آن‌ها اسلحه بکشند.

اخبار بین الملل-کلانتر «گردی جاد» روز گذشته در یک نشست مطبوعاتی گفت « مردم اینجا عاشق اسلحه هستند و همه آن‌ها اسلحه دارند. آن‌ها امشب در خانه‌هایشان در حالی که اسلحه‌هایشان آماده شلیک است، خواهند ماند.» او سپس خطاب به معترضان و تظاهرکنندگان گفت «اگر سعی کنید برای غارت و یا ایجاد آتش‌سوزی وارد خانه‌های آن‌ها شوید کاملا مطمئن هستم که شما را با سلاح‌هایشان بیرون خواهند انداخت. پس دست از سر ما بردارید.»

جاد در ادامه تاکید کرد میان معترضانی که مسالمت آمیز رفتار می‌کنند و آشوبگران تفاوت بسیاری وجود دارد و تهدید کرد «هر آشوبگر خشنی را که مرتکب هرگونه رفتار جنایتکارانه شود دستگیر و بازداشت خواهد کرد.»

ناآرامی‌های آمریکا پس از آن شروع شد که پلیس شهر مینیاپولیس هفته گذشته جورج فلوید، شهروند بی‌دفاع سیاه‌پوست، را که مدعی بود «کلاهبرداری» کرده به شکل فجیعی خفه کرد. پلیس پس از توقف، او را به زمین می‌زند و در حالی که بر گردن او زانو زده است، دستانش را از پشت می‌بندد. در این حادثه فلوید فریاد می‌زند که نمی‌تواند نفس بکشد و التماس می‌کند که او را نکشند. اما بی‌توجهی پلیس به او و فشاری که به گردنش وارد می‌شود باعث خفگی این شهروند بی‌دفاع می‌شود.

پس از آن مردم در سراسر این کشور در اعتراض به بی‌عدالتی‌ها به خیابان‌ها آمدند و در بسیاری از موارد این اعتراضات به خشونت شدید کشیده شد. بنا بر اعلام مقامات آمریکا در بیش از ۷۵ شهر بزرگ و مهم آمریکا اعترضات در جریان است.