ترامپ در قبال اعتراضات مردمی موضع دوگانه دارد

«کری لام» رئیس اجرایی منطقه هنگ کنگ واکنش دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به تظاهرات مردمی در این کشور را زیر سوال برد و او را به داشتن استاندارد‌های دوگانه در یک موضوع یکسان متهم کرد.

اخبار بین الملل-رئیس اجرایی منطقه هنگ کنگ اعلام کرد وقتی حرف از اعتراضات در آمریکاست ترامپ دچار تناقض شده و خواهان اعمال خشونت علیه معترضان است. این در حالیست که او و مقامات آمریکایی بار‌ها از چین و هنگ کنگ برای مقابله با معترضان انتقاد کرده و از آن‌ها خواسته‌اند تا مانع اعتراض مردم نشوند.

وی در جمع خبرنگاران اعلام کرد در روز‌های اخیر به وضوح شاهد استاندارد‌های دوگانه آمریکا در برخورد با معترضان هستیم. همانطور که می‌دانید آشوب‌هایی در آمریکا در جریان است و چگونگی واکنش مقامات دولتی را به آن شاهد هستیم. اما در هنگ کنگ زمانیکه آشوب مشابهی باشد، موضعی که آن‌ها در پیش می‌گیرند را دیده ایم.

از ابتدای اعتراضات ضد نژادپرستی در آمریکا، ترامپ خواهان برخورد جدی با معترضان شده و بر بکارگیری گارد ملی تاکید دارد. ترامپ پیش‌تر با اراذل و اوباش خواندن معترضان مدعی شد که ۸۰ درصد معترضان از خارج از ایالت مینه سوتا آمده اند. ادعایی که خیلی زود با استناد به گزارش زندان‌های این ایالت از معترضان بازداشتی تکذیب شد. رئیس جمهور آمریکا مدعی شد اعتراضات این کشور کار اطرافیان جو بایدن است.

ترامپ شب گذشته خطاب به فرمانداران ایالتی گفت شما باید بر اوضاع مسلط شوید در غیر این صورت شبیه یک مشت احمق به نظر می‌رسید. باید معترضان را دستگیر و محاکمه کنید. تمام دنیا به سوختن ایستگاه پلیس مینیاپولیس خندید. رئیس جمهور آمریکا گفت فرماندار مینه سوتا به پیشنهاد او گارد ملی را در مقابل معترضان بکار گرفت. ترامپ همچنین بر تشدید تدابیر امنیتی در نیویورک برای مقابله با معترضان تاکید کرد.