ترامپ بزرگترین تهدید جان مردم در تاریخ آمریکا

جان یرموث، نماینده دموکرات ایالت کنتاکی از اظهارنظر‌های خشونت طلبانه دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا علیه معترضان به نژادپرستی در این کشور انتقاد کرد.

اخبار بین الملل-یرموث در پیامی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: رئیس جمهور به تازگی علیه میلیون‌ها آمریکایی اعلان جنگ و متمم اول قانون اساسی را نقض کرد. او بزرگترین تهدید برای زندگی آمریکایی‌ها در تاریخ ماست.

اظهارات ترامپ در روز‌های اخیر با انتقادات بسیاری همراه شده و بسیاری او را به تهییج خشونت علیه معترضان و تهدید آن‌ها متهم می‌کنند.

شهردار آتلانتا، که شهر او نیز درگیر اعتراضات و ناآرامی‌ها در واکنش به قتل بیرحمانه یک مرد سیاه‌پوست به دست پلیس است، در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت ترامپ با اظهارات و توئیت‌هایش آتش اعتراضات را شعله‌ورتر می‌کند و از او خواست تا سکوت اختیار کند.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا دونالد ترامپ را به شعله‌ور کردن آتش اعتراضات داخلی در این کشور متهم کرد. ول دمینگر، نماینده دموکرات حوزه انتخابیه دهم فلوریدا رئیس جمهور آمریکا را به تشدید تنش‌ها همزمان با اعتراضات ضدنژادپرستی در این کشور متهم کرد. دمینگر گفت آمریکا در آتش اعتراضات می‌سوزد و ترامپ بنزین به دست به این سو و آن سو می‌رود.