تظاهرات ضدنژادپرستی هزاران هلندی/فیلم

هزاران نفر از مردم هلند روز گذشته (دوشنبه) در پی گسترش اعتراضات به قتل «جورج فلوید» به دست افسر پلیس «مینیاپولیس» آمریکا، در میدان «دام» شهر «آمستردام» علیه رفتارهای خشونت‌آمیز و نژادپرستانه نیروهای پلیس با سیاه‌پوستان در آمریکا و اروپا تظاهرات برپا کردند.

اخبار بین الملل-چندین هزار نفر از مردم هلند در میدان معروف «دام» آمستردام علیه «رفتار وحشیانه پلیس علیه سیاهپوستان در آمریکا و اروپا» تظاهرات برپا کردند.

طبق این گزارش، تظاهرات در آمستردام به دنبال چندین روز اعتراضات گسترده در سراسر شهرهای آمریکا در پی قتل «جورج فلوید» شهروند 46 ساله سیاهپوست آمریکا به دست افسر پلیس مینیاپولیس برگزار شد.

سازماندهندگان تظاهرات‌ میدان دام در بیانیه‌ای اعلام کردند که «خشونت‌ نژادپرستانه نهادهای دولتی علیه سیاهپوستان معضلی است که در هلند و دیگر نقاط اروپا نیز رخ می‌دهد».

تصاویر و کلیپ‌های ویدئویی منتشر شده، نشان می‌دهد که بسیاری از معترضان به دلیل جلوگیری از ابتلا به کرونا، ماسک به صورت دارند و اکثر آنها فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کرده‌اند.

علیرغم آنکه سازماندهندگان این اعتراضات، پیش‌بینی کرده‌ بودند که جمعیتی حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر در تظاهرات مشارکت کنند اما هزاران نفر علیه رفتارهای تبعیض‌ آمیز و خشونت‌بار علیه سیاهپوستان مشارکت کردند.

روز گذشته همچنین، همزمان با اعتراضات گسترده علیه قتل نژادپرستانه «جورج فلوید»  مقابل سفارت واشنگتن در دانمارک تظاهرات برپا شد.

طبق گزارش اسپوتنیک، طی روزهای اخیر تظاهرات مشابهی هم در برخی دیگر از پایتختهای کشورهای اروپایی از قبیل برلین و لندن علیه قتل نژادپرستانه فلوید برگزار شده است.

اعتراضات در سراسر شهرهای آمریکا و کشورهای دیگر در حالی برگزار می‌شود که امروز (سه‌شنبه)، خبرگزاری آسوشیتدپرس از افزایش شمار بازداشتی‌های اعتراضات آمریکا به بیش از ۵۶۰۰ نفر خبر داد.