آغاز به کار مراکز تجاری دبی از فردا به طور کامل

دفتر اطلاع‌رسانی امارت دبی در امارات عربی متحده امروز سه‌شنبه اعلام کرد که مراکز تجاری ، مؤسسات بخش خصوصی و پاساژها از فردا چهارشنبه به صورت کامل بازگشایی خواهد شد.

اخبار بین الملل- روزنامه «امارات الیوم» امروز نوشت که این تصمیم بنا به دستور «محمد بن راشد آل مکتوم»، نائب رئیس امارات و حاکم دبی گرفته شده است.

کمیته عالی مدیرت بحران‌ها و بلایای طبیعی در امارات اعلام کرده به دنبال این تصمیم، استفاده از ماسک و دست‌کش برای خریداران و فروشنده‌ها ضروری است و مراکز تجاری باید مرتباً ضد عفونی و گندزدایی شده و فاصله‌گذاری اجتماعی باید رعایت شود.

این کمیته همچنین خواست به هیچ وجه از پول نقد استفاده نشود و به جای آن از کارت‌های بانک و خدمات پرداخت هوشمند استفاده شود.

با شیوع کرونا در امارات و توقف نقل و انتقال با خارج باعث فلج شدن بخش‌های اقتصادی این کشور شده است. برای نمونه شرکت هواپیمایی امارات (امارات ایر لاین) یکشنبه این هفته رسما از اخراج شماری از نیروها و کارکنان خود خبر داد.

این شرکت که بزرگترین شرکت هواپیمایی غرب آسیاست، اعلام کرده است که برای خروج از پیامدهای بیماری کووید ۱۹، چهار سال زمان نیاز دارد.

اخیرا خبرگزاری رویترز به نقل از منابعی آگاه گزارش داد که امارت دبی، پایتخت اقتصادی امارات برای برون‌رفت از پیامدهای اقتصادی کرونا دست به دامن، امارت ابوظبی، پایتخت سیاسی امارات شده است؛ چرا که بعد از رکود اقتصادی ۲۰۰۹، شاهد بزرگترین کاهش رشد اقتصادی است.