مردم اتریش با معترضان ضدنژادپرستی در آمریکا  هم‌صدا شدند

هزاران نفر از مردم اتریش در شهر وین، پایتخت این کشور علیه  نژادپرستی پلیس آمریکا در قتل جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوست آمریکایی با سر دادن شعار و با حمل دست‌نوشته‌هایی اعتراض خود را به اقدام وحشیانه پلیس آمریکا نشان داده و تظاهرات کردند.

اخبار بین الملل-معترضان با سردادن شعار «جان سیاه‌پوستان مهم است» دست‌نوشته‌ها و پلاکار‌هایی حمل می‌کردند که بر روی یکی از آن‌ها نوشته شده بود: «زمانی که پلیس مرتکب کشتار می‌شود آن را می‌توان چه نامید آیا او پلیس است؟ خشونت را متوقف کنید. نژادپرستی را متوقف کنید. جان همه مردم اهمیت دارد.»

یکی از تظاهرکنندگان گفت: «این فرصت بزرگی برای انتقاد از نژادپرستی است. بسیاری از مردم در این تظاهرات حضور پیدا کرده اند و این موضوع خوبی است.»

یکی دیگر از معترضان هم گفت: «من امروز در اینجا هستم تا همبستگی خود را با مردم رنگین‌پوست که سیستم عدالت کیفری در آمریکا و سراسر جهان با آن‌ها به طور ناعادلانه رفتار می‌کند، اعلام کنم. من یک شهروند آمریکایی‌ام و به همین دلیل اینجا هستم. ما به اصلاحات احتیاج داریم.»

مردم اتریش هم‌صدا با معترضان ضدنژادپرستی در آمریکا 02

یک دانشجو هم گفت: «من فکر می‌کنم ناعادلانه است که حتی امروز، در چنین سطحی غیرقانونی، بین مردم چنین تفاوت‌هایی وجود دارد و من فکر می‌کنم خوب است که ما در برابر این بی‌عدالتی بایستیم و به خیابان‌ها برویم و حرف خود را بزنیم تا جلوی این کار گرفته شود.»

در پی قتل فجیع جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوست آمریکایی، در پنچم خرداد در شهر مینه‌سوتا در ایالت مینیاپولیس به دست پلیس این کشور، اعتراضات گسترده‌ای در این ایالت آغاز شد و به سرعت به دیگر ایالت‌های دیگر این کشور نیز سرایت کرد.