بودجه پلیس نیویورک محدود می‌شود

مسئولان شهر نیویورک به دنبال ادامه اعتراض‌ها به رفتار خشن و نژادپرستانه پلیس در آمریکا ، قصد دارند تا بودجه اداره پلیس این شهر که سالانه مبلغی حدود ۶ میلیارد دلار است را محدود و به دیگر بخش‌های خدمات اجتماعی منتقل کنند.

اخبار بین الملل-به نظر می رسد خواسته معترضان مبنی بر تغییر و اصلاحات در سیستم پلیس امریکا  در حال اثر گذاشتن است  و فرماندار و شهردار نیویورک از طرح اصلاحات در ساختار  پلیس  آمریکا بویژه در این ایالت و این شهر حمایت می کنند.

 

سی ان ان ادامه داد:  «بیل دبلاسیو»  (Bill De Blasio) شهردار شهر نیویورک برای نخستین بار خواستار انتقال بودجه  اداره پلیس نیویورک به دیگر بخش های خدمات اجتماعی شده که این اقدام بعنوان پاسخی به «جنبش لغو بودجه پلیس»  که اکنون کل کشور را فرا گرفته است، محسوب می شود.
خبرنگار این شبکه خبری گزارش داد: بودجه  سالانه  حدود ۶ میلیارد دلاری اداره پلیس نیویورک  بیش از بودجه پرورش جوانان، خدمات اجتماعی و  بی خانمان ها دراین شهر است؛ برخی می گویند اگر بخشی از بودجه اداره پلیس نیویورک به دیگر بخش های اجتماعی منتقل شود بسیاری از ناهنجاری های موجود اجتماعی فروکش می کرد.
سی ان ان در ادامه گزارش داد: دبلاسیو دیروز (یکشنبه) درمورد قصد اینکه بخشی از بودجه اداره پلیس نیویورک صرف دیگر امور و خدمات اجتماعی شود، گفت: این موضوع جزو اولویت های شهرداری در ۱۸ ماه آینده برای ساختن شهری پر از عدل است که پاسخی عمیق به بی عدالتی و ناهمگونی باشد.
بنابراین گزارش خارج کردن بودجه شش میلیارد دلاری اداره پلس نیویورک می تواند در بهبود خدمات به بی خانمان ها، رسیدگی به وضعیت جوانان و دیگر کمک های اجتماعی، نقش به سزایی داشته باشد.
این گزارش حاکی است، بودجه ای که در پنج سال گذشته صرف اداره پلیس نیویورک شده در مقایسه با بودجه سایر برنامه خدمات اجتماعی بسیار گزاف بوده است.
بودجه اختصاص یافته به اداره پلیس نیویورک در پنج سال گذشته ۴۴ میلیاردو ۱۰۰ میلیون دلار بوده درحالی که بودجه ای که دراین مدت صرف خدمات بی خانمان ها شده ۹ میلیاردو ۹۰۰ میلیون دلار بوده و شش میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار نیز به نگهداری و توسعه مسکن اختصاص داده شده بود.

 


اعتراض‌ها به قتل «جورج فلوید» شهروند سیاهپوست  توسط  «درک شووین» (Derek Chauvin,) پلیس سفیدپوست شهر مینیاپولیس در ایالت مینه‌سوتا وارد سیزدهمین شب خود شده است . شهروندان آمریکایی خواستار مقابله و پایان بخشیدن به رفتار خشن و نژاد پرستانه پلیس دراین کشور هستند.
علاوه بر آن بعنوان بخشی از مقابله با این رفتار پلیس در آمریکا، مردم دراین کشور خواستار قطع بودجه های هنگفت نیروهای پلیس شده اند.