مصادره موشک‌های اماراتی از  یمن

برخی منابع آگاه گزارش دادند که نیروهای دولت مستعفی یمن با حمله گسترده به پایگاه‌های نیروهای شورای انتقالی جنوبی، منطقه الدرجاج در شمال جعار و منطقه خنفر را به کنترل خود درآوردند.

اخبار بین الملل- وبگاه «عربی ۲۱» به نقل از دو منبع آگاه گزارش کرد که نیروهای دولت مستعفی یمن به ریاست «عبدربه منصور هادی» بر منطقه عبر عثمان در شمال زنجبار تسلط پیدا کرده و در حال پیشروی به سمت الدرجاج و مثلث المخزن هستند.

به گفته این دو منبع، نیروهای هادی به شهرک جعار یورش بوده و برای چند ساعت در کوه خنفر استقرار پیدا کرده سپس از آنجا عقب‌نشینی کردند.

بر اساس این گزارش، نیروهای هادی به اردوگاه نیروهای «الحزام الأمنی» وابسته به شورای انتقالی یورش برده و به مقادیری سلاح و تجهیزات از جمله موشک‌های حرارتی که امارات به این گروه اعطا کرده است، دست یافتند.

نیروهای دولت هادی مستقر در دو محور أبین و عتق در بیانیه‌ای اعلام کردند که نیروهای آن‌ها حمله گسترده‌ای به محل تجمع عناصر شورای انتقالی تحت حمایت امارات در جعار انجام دادند.

در این بیانیه آمده است که نیروهای ما پیشرفت میدانی بزرگی حاصل کرده و از استحکامات شورای انتقالی در اطراف جعار و الدرجاج و المخزن عبور کرده و موفق شدند بر شهر جعار سلطه یابند.

نیروهای هادی همچنین ۱۳ دستگاه خودروی نظامی و پنج دستگاه خودروی شورای انتقالی را منهدم کرده و ۳۱ نیروی شورای انتقالی را به اسارت گرفتند.

ویدئویی از «محمد العوبان» فرمانده نیروهای ویژه امنیتی دولت هادی نیز در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که او را در کنار یکی از موشک‌های حرارتی به دست آمده از اردوگاه «الحزام الأمنی» در جعار، نشان می‌دهد.

مناطق اطراف شهر زنجبار مرکز اداری استان أبین در شرق شهر عدن پس از درگیری‌های شدید بین نیروهای هادی و شورای انتقالی، از دو هفته پیش شاهد آرامش نسبی است.