اعزام مجدد چند جنگنده‌ آمریکایی به امارات

در ادامه تحرکات نظامی آمریکا در منطقه، نیروی هوایی این کشور از اعزام چند فروند «اف-35 ای» خود به یک پایگاه هوایی در خاورمیانه خبر داد.

اخبار بین الملل- به نوشته وبگاه «یو اس ار فورس» این سومین بار است که در طول یک سال گذشته جنگنده‌های گردان شکاری 388  و 419 آمریکا عازم خاورمیانه می‌شوند. در بیانیه نیروی هوایی آمریکا به محل اعزام دقیق این جنگنده‌ها در منطقه اشاره‌ای نشده است.

نیروی هوایی آمریکا در بیانیه خود اعلام کرده که چند فروند جنگنده گردان شکاری 421 این کشور نیز در 20 ماه مه (چهارشنبه 31 اردیبهشت) از پایگاه هوایی «هیل» وارد پایگاه هوایی «الظفره» در امارات متحده عربی شدند.

نیروی هوایی آمریکا اعلام کرده که اعزام این جنگنده‌ها به منطقه برای پشتیبانی از ماموریت فرماندهی نیروی هوایی ایالات متحده در منطقه است. سرهنگ «استیون بهمر» فرمانده گردان شکاری 388 آمریکا  در این زمینه گفت که این اقدام آمادگی پرسنل نیروی هوایی، تسلیحات و اهمیت نیروی  هوایی  در انجام ماموریت دفاعی را نشان می‌دهد.

به نوشته این وبگاه، علاوه بر خلبانان، نیروهای پشتیبانی و نگهداری نیز عازم منطقه شده‌اند. 

چندی قبل یک شبکه خبری آمریکایی از اعزام جنگنده های «اف-15» آمریکا مستقر در انگلیس به یک پایگاه هوایی نامشخص در غرب آسیا خبر داد. خبرنگار بخش دفاعی شبکه خبری «فاکس نیوز» در توییتی در این زمینه نوشت که تعدادی از جنگنده های اف-۱۵ آمریکا مستقر در پایگاه هوایی «لیکن هیث» انگلیس در خاورمیانه مستقر شده‌اند. این در حالی است که در روزهای گذشته آمریکا برخی از جنگنده‌های اف-۳۵خود از منطقه را خارج ساخت.