سانحه‌ای دیگر برای جنگنده‌های اف-۳۵ آمریکا

یک فروند جنگنده اف-۳۵ نیروی هوایی آمریکا روز گذشته به هنگام فرود در پایگاه نیروی هوایی هیل در ایالت «یوتا» دچار نقص فنی شد.

اخبار بین الملل- به نوشته این پایگاه، «ارابه فرود» یک فروند جنگنده اف-35 لایتنینگ ۲ به هنگام فرود در پایگاه نیروی هوایی هیل دچار نقص فنی شد. طبق گزارشها، این جنگنده متعلق به واحد (۳۸۸FW) از نیروی هوایی آمریکاست که به فرماندهی نبرد هوایی اختصاص دارد. این جنگنده روز گذشته پس از پروازی آزمایشی و به هنگام فرود در باند با این حادثه مواجه شد.

پس از این حادثه، پایگاه هوایی هیل با بستن باند فرودگاه، تمامی پرواز‌های دیگر را به حال تعلیق درآورد.

همچنین خلبان این هواپیما تحت آزمایش‌های معمول پزشکی قرار گرفت و دیگر پرواز‌ها به فرودگاه‌های دیگر انتقال داده شدند.

همچنین اکنون دیگر پرواز‌های آموزشی متوقف شده تا باند فرودگاه بار دیگر راه اندازی شود.

طبق اعلام بیزینس اینسایدر، حادثه رخ داده برای ارابه فرود این جنگنده، در دست بررسی قرار دارد.

این نقص فنی برای جنگنده اف-۳۵ در حالی رخ داده که اواخر ماه مه نیز یکی از جنگنده‌های نسل پنجم آمریکا که به واحد نظامی (۳۳ FW) متعلق بود، در پایگاه هوایی «اگلین» سقوط کرده بود. همچنین چند روز پیش از آن، یک فروند جنگنده آمریکایی اف-۲۲ رپتور سقوط کرده بود. این جنگنده اف-۲۲، یکی دیگر از هواپیما‌های نسل پنجمی بود که به یگان (۳۲۵ FW) نیروی هوایی أمریکا اختصاص داشت و آن نیز در پایگاه اگلین سقوط کرده بود.

همان زمان، ژنرال «اسکات کین» فرمانده پایگاه هوایی اگلین در واکنش به این دو سقوط اعلام کرد: حوادث چند روز گذشته به ما یادآوری کرد که دفاع از کشورمان می‌تواند تلا چه حد تجارتی خطرناک باشد.