خشونت های پلیس آمریکا و سکوت ترامپ

بنا به گزارش یک رسانه آمریکایی دونالد ترامپ ، رئیس جمهور این کشور بار‌ها از گوش دادن به توصیه‌های مشاوران خود برای اتخاذ موضع جدی و شفاف در خصوص خشونت‌های پلیس در جریان اعتراضات اخیر ضد نژادپرستی سر باز زده است.

اخبار بین الملل-پس از تشدید اعتراضات ضد نژادپرستی در سراسر آمریکا به دنبال قتل جورج فلوید، مشاوران رئیس جمهور آمریکا توصیه‌های بسیاری در خصوص نحوه رسیدگی به اعتراضات به او ارائه کردند. ترامپ در چندین مورد در جلسات رسیدگی به اعتراضات اعلام کرده بود: این‌ها رای دهندگان من نیستند.

بنا به گزارش ان بی سی نیوز، برخی مشاوران ترامپ از او خواستند تا تغییراتی را در ساختار پلیس آمریکا در پیش بگیرد و با صراحت علیه نژادپرستی صحبت کند.

در حالی که ترامپ از خانواده فلوید حمایت و با آن‌ها ابراز همدردی کرد، پس از این جنایت و در جریان اعتراضات پس از آن هیچگاه در محکومیت خشونت پلیس آمریکا سخنی به زبان نیاورد و در عوض با حمله به معترضان ضد نژادپرستی آن‌ها را اراذل و اوباش نامید و نیرو‌های گارد ملی را برای سرکوب آن‌ها به خدمت گرفت.

یک مقام کاخ سفید به ان بی سی نیوز گفت رئیس جمهور اعتراضات اخیر را مربوط به دوره خود نمی‌داند، بلکه این اعتراضات نتیجه سال‌ها نژادپرستی در کشورماست؛ بنابراین او تمایل دارد به حد نیاز به آن اهمیت دهد.

در طی چند هفته اخیر و در میانه فراخوان‌های گسترده برای اصلاح ساختار پلیس آمریکا، ترامپ هیچ موضع جدی علیه پلیس اتخاذ نکرده است. او روز پنج شنبه اعلام کرد دولت در حال بررسی دستورالعمل‌های اجرایی است که پلیس را ترغیب به رعایت استاندارد‌های حرفه‌ای برای توسل به زور در راستای انجام وظیفه خود می‌کند.

در تازه‌ترین نمونه از خشونت پلیس آمریکا، یک شهروند سیاهپوست دیگر به دست یک پلیس سفید پوست به قتل رسید و موجی از اعتراضات را در سراسر آمریکا به راه انداخت.