72 زخمی در ادامه اعتراضات لبنان

گرچه اعتراضات دیشب (شنبه شب) در میدان «عبدالحمید کرامی» طرابلس در شمال لبنان ابتدا آرام بود اما کمی بعد به خشونت کشیده شد.

اخبار بین الملل-پس از آنکه تعدادی از معترضان سعی کردند درب اصلی «سرای طرابلس» (مقر حکومتی) را بشکنند درگیری‌هایی میان آنها و نیروهای ارتش و قوای امنیتی لبنان رخ داد.

معترضان به سمت نیروهای امنیتی که سعی داشتند جلوی آنها را بگیرند سنگ پرتاب کردند، لاستیک‌های خودرو آتش زدند و مسیر اصلی سرای طرابلس را به صورت کامل بستند.

بر اساس اعلام رسمی لبنان در درگیری‌های دیشب ۷۲ نفر از جمله ۱۶ نظامی، زخمی یا دچار حالت نفس‌تنگی و  کبودی شدند و  ۱۳ نفر از آنها برای درمان به بیمارستان منتقل شدند.

 

لبنان جمعه شب نیز شاهد تظاهرات و درگیری میان معترضان و نیروهای امنیتی در بیروت و طرابلس بود و تعداد مجروحان به ۴۲ نفر رسید.

در همین زمینه «محمد فهمی» وزیر کشور لبنان بر پیگرد و مجازات آشوبگران و نفوذی‌هایی تاکید کرد که در پوشش تظاهرات‌ها در اعتراض به کاهش ارزش پول ملی این کشور اقدام به تخریب گسترده املاک عمومی و خصوصی کرده‌اند.

«حسان دیاب» نخست‌وزیر لبنان هم دیشب ضمن تأکید بر اینکه دولتش دستاوردهای خوبی طی چند ماه اخیر داشته، به مفسدان اقتصادی هشدار داد شالوده فسادی که ایجاد کرده‌اند، بر سرشان خواهد ریخت.