الکاظمی: فتوای مرجعیت نقشه داعش علیه عراق را خنثی کرد

مصطفی الکاظمی نخست وزیر  عراق به مناسبت سالگرد صدور فتوای تاریخی آیت‌الله العظمی سید علی  سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان عراق در خصوص جهاد کفایی در این کشور گفت: این فتوا مانع پیشروی‌های عناصر داعش شد و ماهیت جنایتکارانه آن را رسوا کرده و عراق را از نقشه‌های سیاه داعش نجات داد.

اخبار بین الملل-وی در ادامه افزود: شش سال قبل ملت بزرگ ما به پاخاست و در برابر طوفان تروریستی بزرگی که تشکیلات داعش آن را به وجود آورد ایستاد. بسیاری از جهانیان معتقد بودند که عراق از این بحران پیروز بیرون نخواهد آمد. عناصر تروریستی داعش دست به جنایات ضد بشری و قتل عام مردم زده و زنان را اسیر کرده و حتی مراکز دینی و فرهنگی و تاریخی نیز از جنایات آنها در امان نبود.

الکاظمی خاطرنشان کرد: نقطه عطف آن دوران، فتوای جهاد کفایی مرجع عالی قدر آیت الله سیستانی بود که مسیر بیداری و مشارکت جمعی در حمایت از کشور را آغاز کرده و ملت عراق بعد از آن پیروزی‌های پی در پی محقق کرد. عراقی‌ها کشور را از لوث تروریست‌ها پاک کردند.

وی افزود: عراقی‌ها در آن تاریخ، به جهانیان درس فداکاری و غیرت ملی و روحیه بشر دوستانه داده و ندای مرجعیت عالیقدر را شنیدند. اشغال وحشیانه موصل و دیگر مناطق، ماهیت خونبار داعشی ها را رسوا کرد. فتوای مرجعیت، نقشه داعشی ها برای ویران کردن عراق و بازگرداندن عناصر نظام دیکتاتور و جنایتکار سابق را خنثی کرد.

الکاظمی اظهار داشت: به وجود آمدن نیروهای حشد شعبی نقطه عطف واقعی در مبارزه علیه داعش به شمار می‌آید چرا که این نیروها نقش مهمی در پیروزی علیه تروریست‌ها و آزاد کردن مناطق اشغال شده ایفا کردند.