روزی ۲.۶میلیون دلار برای سرکوب اعتراضات آمریکا

مقامات آمریکایی به تازگی فاش ساختند که استقرار گارد ملی آمریکا برای سرکوب اعتراضات مردمی که در خیابان‌های واشنگتن که به دستور مستقیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور صورت گرفت، روزانه حدود ۲.۶ میلیون دلار هزینه در برداشته است.

اخبار بین الملل- به نوشته وبگاه «بیزینس تایمز» به نقل از خبرگزاری «رویترز» داده‌های یافته شده نشان داد که هزینه استقرار نیروهای گارد ملی  در یک هفته  که از روز یکم ژوئن (دوشنبه ۱۲ خرداد) آغاز شد بالغ بر ۱۴.۵ میلیون دلار بوده است.

 بر اساس این گزارش، حدود ۱۲ هزار نیروی گارد ملی و ۴ هزار نفر از ایالت‌های دیگر برای تقویت پلیس در مهار ناآرامی‌های چند روز اخیر پایتخت آمریکا در خیابان‌های این شهر مستقر شدند. این در حالی است که تظاهرات سراسری در آمریکا  بابت «جورج فلوید» سیاه پوست این کشور  که در شهر «مینیاپولیس» به دست ماموران پلیس کشته شد همچنان ادامه دارد.  انجام شده بود.

 رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به انتقادها برای استقرار گارد ملی آمریکا جهت مقابله با اعتراضات در این کشور گفته که باید زودتر این نیروها را وارد عمل می‌کرد. ترامپ با بازنشر پیام یک کاربر در توئیتر که حاوی تصاویری از خرابی‌های ادعایی به بار آمده در نتیجه تظاهرات‌های اخیر آمریکا است نوشت: «باید به پلیس اجازه می‌دادیم کارشان را انجام بدهند و گارد ملی را روز اول [به میدان] می‌آوردیم نه روز چهارم.»

تصمیم ترامپ برای استفاده از نیروی نظامی، گارد ملی و ارتش جهت متوقف کردن تظاهرات ضد خشونت پلیس آمریکا علیه رنگین‌پوستان این کشور، انتقادات زیادی را متوجه وی ساخته است. تا جایی که حتی «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا طی یک نشست خبری علناً مخالفت خود با این طرح را اعلام کرد.