سخنان زن سیاه‌پوست آمریکایی از خشونت پلیس

یک بانوی سیاه‌پوست آمریکایی که در اعتراض‌های اخیر به شدت مجروح شده بود، خاطرات خود را از آنچه که بر سرش آمده بود در برابر دوربین تعریف و برای جلوگیری از وقوع رویداد‌های مشابه دادخواهی کرد.

اخبار بین الملل-این بانوی آمریکایی می‌گوید: در حالی که ما در تظاهرات آرام و مسالمت‌آمیز برای آنچه که روی داده بود شرکت کردیم، آن‌ها به سوی ما گاز اشک‌آور شلیک کردند.

وی ادامه داد: هیچ هشداری داده نشد، زیرا در این صورت، فرصتی برای ترک منطقه می‌یافتیم. به خاطر شلیک گاز اشک‌آور بود که من خواستم خود را به گوشه‌ای برسانم. نمی‌توانستم نفس بکشم و بسیار آشفته بودم. یک نیروی پلیس به طرف من ​آمد و پیشنهاد کمک کرد. دقیقا لحظه‌ای که صورت‌های ما روبه‌روی هم قرار گرفته بود، به ناگاه هدف قرار گرفتم و به زمین افتادم.

این بانوی سیاه‌پوست آمریکایی در ادامه می‌گوید: نمی‌خواهم به این مساله که یک افسر پلیس دست به چنین کاری زده است، فکر کنم. من آن شب به خانه آمدم، از خودم عکس گرفتم و با خود گفتم من این عکس را می‌گیرم و بعد از آنکه اطلاعات بیشتری به دست آوردم، پست می‌کنم. احساس درد داشتم و به خاطر می‌آورم گریه زیادی هم کردم. نمی‌توانستم چیزی بجوم و به سختی می‌توانستم صحبت کنم.

با انتشار ویدئوی قتل جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوست آمریکایی و صحنه دلخراشی که افسر پلیس سفید پوست با قرار دادن زانویش روی گلوی فلوید بوجود آورده بود و شنیدن ضجه‌های «نمی‌توانم نفس بکشم»، مردم زیادی از سرتاسر دنیا اعتراضات گسترده‌ای علیه نژادپرستی انجام داده‌اند. اما چیزی که این اعتراض را متمایز از هر جنبش دیگری که در مبارزه با نژادپرستی صورت گرفته می‌کند تدام و مدت زمانی است که تظاهرات در حال انجام است. به عبارتی تاکنون نزدیک به سه هفته از رخ دادن این فاجعه می‌گذرد، اما صدای مردم از نقاط مختلف جهان به گوش می‌رسد که در مخالفت با تبعیض فریاد می‌زنند.