بیکاری بیش از 600000 نفر در انگلیس به دلیل شیوع کرونا

اطلاعات رسمی نشان می‌دهد، در ماه‌های آوریل و مه به دنبال پیامد‌های شیوع کرونا برای بازار کار، تعداد حقوق بگیران شرکت‌های انگلیسی، تا بیش از ۶۰۰ هزار نفر کاهش یافته است.

اخبار بین الملل-براساس اطلاعاتی که روز سه شنبه منتشر شد، میزان بیکاری در انگلیس در سه ماه منتهی به آوریل به طور غیرمنتظره‌ای روی سه و نه دهم درصد ثابت مانده بود. اما اکنون بیشتر کارشناسان اقتصادی انتظار دارند، میزان بیکاری در این کشور تا چهار و هفت دهم درصد افزایش یابد.

کارفرمایان از ماه اوت موظف به  برعهده  گرفتن بخش‌هایی از کمک هزینه‌های پرداختی به کارکنانشان هستند که  آنها را به طور موقت اخراج کرده اند، اما با این حال قرار است برنامه مرخصی  تا آخر اکتبر ادامه یابد .

بسیاری از شرکت‌ها از اخراج دائمی برخی نیرو‌های خود در انگلیس خبر داده اند. روز دوشنبه شرکت تولید مواد ساختمانی تراویس پرکینز اعلام کرد، حدود ۹درصد از نیرو‌های خود را که معادل دو هزار و ۵۰۰ نفر می‌شود، کاهش خواهد داد.

شرکت‌های هواپیمایی انگلیس نیز بیش از ۱۵ هزار نفر از نیرو‌های خود را تعدیل کرده اند.

برای مشخص شدن اینکه شیوع ویروس کرونا تا چه حد بر بازار کار انگلیس تاثیر گذاشته است، باید گفت که اطلاعات مربوط به مالیات افراد نشان می‌دهد، در ماه‌های آوریل و مه تعداد افراد حقوق بگیر شرکت‌ها ۶۱۲ هزار نفر کاهش یافته است. این رقم در ماه مه به تنهایی ۱۶۳ هزار نفر بوده است.