تسخیر کپیتال هیل یک هفته ای شد

تسخیر منطقه خودمختار کپیتال هیل در شهر سیاتل از سوی معترضین به نژادپرستی وارد دومین هفته خود شده و در این بین جدال «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با مقامات این شهر در مورد نحوه برخورد با معترضین ادامه دارد.

اخبار بین الملل-در همین رابطه دونالد ترامپ روز گذشته در اظهاراتی فرماندار و شهردار سیاتل را مورد انتقاد شدید قرار داده و فرماندار آن را یک آدم «سخت» توصیف کرده و در مورد شهردار آن نیز گفت که او حتی نمی‌داند آیا فرماندار زنده است یا نه.

در همین رابطه اعلام شده که در پی ادامه اعتراضات در سیاتل پوتین دستور استقرار گارد ملی در این شهر را صادر کرده است.

این در حالی است که شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در بیانیه ای اعلام کرد، این نهاد ارشد ناظر بر حقوق بشر در نشستی اضطراری، اتهام‌های «نژادپرستی نظام‌مندِ» خشونت پلیس آمریکا علیه اعتراض‌های مسالمت‌آمیز را بررسی می‌کند.

در بیانیه روز دوشنبه این نهاد آمده است: این تصمیم به دنبال درخواست بورکینافاسو به نمایندگی از کشورهای آفریقایی اتخاذ شده است.

ایالات متحده عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل متشکل از ۴۷ کشور و مستقر ژنو مستقر، نیست.

کشته شدن جورج فلوید شهروند سیاهپوست آمریکایی بر اثر فشار زانو پلیس سفیدپوست بر گلوی این شهروند به بروز اعتراض‌های گسترده ای در آمریکا منجر شده است.

در نامه‌ای که کشورهای آفریقایی به این شورا ارائه دادند و روز جمعه سازمان ملل آن را منتشر کرد آمده است: مرگ فلوید متأسفانه تصادفی نیست.

این نامه به کشته شدن جورج فلوید آمریکایی آفریقایی تبار زیر فشار زانوی افسر سفیدپوست پلیس مینیاپولیس اشاره داشت که به بروز اعتراضات سراسر در آمریکا و دیگر کشورها منجر شده است.