معترضان به نژادپرستی آمریکا زیر نظر دوربین ماموران امنیتی

وزارت امنیت میهن آمریکا نزدیک به ۳۰۰ ساعت فیلم نظارتی بر معترضان ضد نژادپرستی در این کشور را در جریان اعتراضات اخیر بدست آورده است.

اخبار بین الملل-بر اساس داده‌های اداره گمرک و حفاظت مرزی مقامات این وزارتخانه با استفاده از هواپیما و پهپاد‌ها در بیش از ۱۵ شهر از جمله اوهایو، نیویورک، بوفالو و فیلادلفیا فیلم‌های نظارتی از معترضان گردآوری کردند. سپس این فیلم‌ها به مراکز کنترل که از سوی عملیات هوایی و دریایی در یکی از شعب اداره گمرک و حفاظت مرزی مدیریت می‌شوند، ارسال شد و سپس در اختیار سایر آژانس‌های فدرال و محلی قرار گرفت.

این در حالی است که در پی اعتراضات ضد نژادپرستی اخیر در آمریکا درخواست‌های بسیاری برای ایجاد اصلاحات در ساختار پلیس آمریکا از سوی گروه‌های مختلف مطرح شده است.

بنا به گزارش هیل، بازرس کل نیروی هوایی آمریکا در حال تحقیق در خصوص این مهم است که آیا ارتش برای رصد معترضان ضد نژادپرستی در واشنگتن و مینیاپولیس به طور نادرستی از هواپیما‌های جاسوسی و نظارتی استفاده کرده است یا خیر. همچنین گفته می‌شود در جریان اعتراضات اخیر آمریکا در منطقه کلمبیا یک هواپیمای نظامی وابسته به گارد ملی در ارتفاع بسیار پایین به رصد معترضان پرداخته است. با این حال اداره امنیت و بازرسی مرزی هر گونه بکارگیری نادرست تجهیزات نظارتی و پهپاد‌ها را رد کرد.

برخی دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا می‌گویند استفاده از چنین تجهیزاتی برای رصد و نظارت معترضان برخلاف حقوق شهروندی آن‌ها براساس متمم اول قانون اساسی آمریکاست. دموکرات‌ها در نامه‌ای به چاد گرک، وزیر امنیت میهن با تاکید بر این موضوع اعلام کردند دولت دونالد ترامپ با چنین اقداماتی در جریان اعتراضات به قتل جورج فلوید آزادی آمریکایی‌ها را تضعیف کرده است.

در پی قتل فجیع یک شهروند سیاهپوست به دست پلیس آمریکا در ایالت مینه سوتا، شهر‌های مختلف این کشور به صحنه اعتراضات ضد نژادپرستی تبدیل شد.