پایتخت آمریکا شاهد بزرگترین جمعیت تظاهرات علیه نژادپرستی+فیلم و عکس

دهها هزار نفر از مردم آمریکا در اعتراض به خشونت و تبعیض نژادی در اعتراضات سراسری این کشور حضور یافتند و پایتخت ایالات متحده شاهد بزرگترین جمعیت معترضان بود.

اخبار بین الملل-دهها هزار نفر از مردم آمریکا روز گذشته (شنبه) به اعتراضات سراسری علیه خشونت و تبعیض‌نژادی پلیس در این کشور پیوستند و بیشترین جمعیت معترضان در «واشنگتن دی سی» پایتخت آمریکا حضور پیدا کردند.

بنا به گزارش شبکه روسی «راشاتودی»، شیکاگو، واشنگتن دی سی و نیویورک همگی شاهد حضور جمعیت عظیمی از معترضاتی بود که در اعتراض به قتل «جورج فلوید» شهروند 46 ساله سیاهپوست آمریکایی به دست پلیس «مینیاپولیس» ایالت مینه‌سوتا، به خیابان‌ها آمده بودند.

آنطور که رسانه‌های غربی و راشاتودی گزارش کرده‌اند، تظاهرات‌ها در اکثر شهرهای آمریکا به صورت کاملاً آرام و صلح‌آمیز برگزار شد.

طبق این گزارش، هزاران معترض آمریکایی برای اعتراض به قتل فلوید در مقابل «یادبود لینکلن» (Lincoln Memorial) از بناهای مشهور شهر واشنگتن دی سی در آمریکا، تجمع کردند و سپس با عبور از خیابان «پنسیلوانیا» مستقیماً به سمت کاخ سفید حرکت کردند اما به دلیل نرده‌هایی که به تازگی در پی اعتراضات سراسری آمریکا در اطراف میدان «لافایت» کشیده شده بود، موفق نشدند، جلوتر پیش‌روی کنند.

معترضان در حالیکه در اطراف کاخ سفید راهپیمایی می‌کردند و پلاکاردهایی را به دست گرفته بودند، فریاد می‌زدند: «تا وقتی عدالت نباشد، صلح و آرامش وجود نخواهد داشت».

کاربران در فضای مجازی، ویدئویی‌هایی از تظاهرات گسترده در اطراف کاخ سفید را قرار دادند که در آن جمعیت گسترده از معترضان در حالیکه به سمت کاخ سفید راهپیمایی می‌کنند، قابل مشاهده است.

 

کلیپ‌های ویدئویی منتشر شده از این اعتراضات، معترضان در در حال سردادن شعارهایی علیه خشونت و تبعیض‌ نژادی نیروهای امنیتی آمریکا نشان می‌دهد.

معترضان در حالی که پلاکاردهایی را با مضمون‌هایی در حمایت از جان و زندگی سیاهپوستان اهمیت دارد به دست دارند، در یکی از این شعارهای ضدنژادپرستی، فریاد می‌زنند: «این همان دموکراسی آمریکا است».

دهها هزار نفر از معترضان آمریکایی روز شنبه در یکی از بزرگترین تجمعات هفته گذشته علیه خشونت و تبعیض نژادی پلیس آمریکا، در خیابان‌‌های «واشنگتن دی سی» تظاهرات برپا کردند.

اعتراضات سراسری در آمریکا در اعتراض به قتل جورج فلوید روز شنبه وارد دوازهمین روز خود شد و همچنان در سراسر این کشور ادامه دارد.

طبق این گزارش، در آستانه تظاهرات گسترده در پایتخت، خودروهای نظامی و افسران نظامی با لباس‌های رزمی اکثر خیابان‌های واشنگتن را مسدود کرده بودند و برآورد کرده بودند جمعیتی بین ۲۰۰ هزار تا یک میلیون نفر در اعتراضات ضد تبعیض نژادی مشارکت کنند.

معترضان آمریکایی در شرایطی با حضور گسترده خود در خیابان‌های پایتخت و دیگر شهرهای آمریکا حضور یافتند که همچنان خطر ابتلا و شیوع کروناویروس در ایالات متحده آمریکا از بین نرفته است.

برخلاف تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های غربی از حضور گسترده معترضان در اعتراضات سراسری آمریکا منتشر شده است، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که دستور سرکوب اعتراضات را صادر کرده بود، در پیامی که در صفحه توییتر خود قرار داده بود، نوشت که تظاهرات‌های روز شنبه به بزرگی آنچه که انتظار می‌رفت، نبود.

بنا به گزارش دیلی میل، معترضان با زدن ماسک و درخواست برای اصلاح پلیس، در دهها شهر سراسر آمریکا و حتی کشورهای دیگر از جمله لندن، پاریس، برلین و سیدنی، بزرگترین تجمعات روزانه را از زمان قتل فلوید تا روز گذشته، تشکیل دادند.

شبکه راشاتودی در توصیف اعتراضات سراسری در ایالات متحده آمریکا نوشت که دهها هزار نفر از مردم آمریکا با حضور در خیابان‌های اصلی، میدان‌ها و پل‌های سراسر این کشور، به قتل جورج فلوید به دست افسر پلیس مینیاپولیس اعتراض کردند.

اعتراضات آمریکا از عصر روز گذشته به وقت محلی آغاز شده بود و تصاویری که از این اعتراضات منتشر شده، حاکی از آن است که این اعتراضات تا شب نیز ادامه داشته است و برخی تصاویر نشان می‌دهد که معترضان در اقدامی اعتراضی بر روی زمین دراز کشیدند.

در یکی از تصاویری که از اعتراضات پایتخت آمریکا منتشر شده است، پیام «ترامپ همه ما را در معرض خطر قرار می‌دهد» بر روی ساختمان هتل «هی ادامز» در نزدیکی کاخ سفید نمایش داده می‌شد.

تصاویر هوایی تهیه شده از اعتراضات گسترده در واشنگتن دی سی، دهها هزار نفر از معترضان را در خیابان منتهی به کاخ سفید نشان می‌دهد.

علاوه بر پایتخت، هزاران نفر نیز در ادامه اعتراضات ضدتبعیض‌ نژادی در آمریکا، روز گذشته در «یونیون پارک» شیکاگو در حمایت از جنبش «زندگی و جان سیاهپوستان اهمیت دارد»، مشارکت کردند و شعارهایی علیه تبعیض نژادی و خشونت پلیس آمریکا سر دادند.

 

معترضان حاضر در یونیون پارک پلاکاردهایی را به دست داشتند که بر روی آن نوشته شده بود: «زندگی سیاهپوستان اهمیت دارد» و «بی‌عدالتی در هرجایی تهدیدی برای عدالت در همه‌جا است».

در نیویورک نیز، معترضان برای چندین ساعت در اعتراض به خشونت پلیس آمریکا راهپیمایی کردند و در نهایت به سمت پل بروکلین پیش رفتند و پلاکاردهایی به دست داشتند که بر روی آنها نوشته شده بود: «تا عدالت نباشد، آرامش و صلح نخواهد بود» و «بودجه پلیس را قطع کنید».

 

تصاویر منتشر شده، پل بروکلین را در حالیکه با سیلی از جمعیت پُر شده بود، نشان می‌دهد و آنطور که رسانه‌ها گزارش کرده‌اند، با گذشت چند ساعت، همچنان به جمعیت معترضان در این منطقه افزوده می‌شده است.

در سانفرانسیسکو نیز حجم گسترده‌ای از جمعیت در پل «گلدن گیت» حضور یافتند و با به دست گرفتن پلاکاردهایی شعار «زندگی و جان سیاهپوستان اهمیت دارد» سر می‌دادند.

در فیلادلفیا نیز، تصاویر هوایی، جمعیت گسترده‌ای را در نزدیکی موزه هنرهای این شهر نشان می‌دهد و طبق برآوردهای سازماندهندگان این اعتراضات، بیش از 14 هزار نفر قصد مشارکت در این تجمعات را داشتند.

 

 

گرچه برخی از معترضان، ماسک و دستکش پوشیده بودند اما حجم زیادی از جمعیت و عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، نگرانی‌هایی را از بروز موج دوم ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا به همراه داشته است.

دکتر «آنتونی فائوچی» مدیر مؤسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا روز شنبه در مصاحبه‌ای از احتمال بروز موج دوم کروناویروس در آمریکا هشدار داد.

طبق جدیدترین آمار و ارقام دانشگاه «جانز هاپکینز»، دستکم یک میلیون و ۹۲۰ هزار و ۶۱ نفر از مردم سراسر آمریکا به ویروس کرونا آلوده شده‌اند و از آن میان ۱۰۹ هزار و ۸۰۲ نفر دیگر نیز جان خود را از دست دادند.