حضور کمرنگ هواداران ترامپ در همایش انتخاباتی

جمعی از نمایندگان دموکرات، چهره‌های مشهور، و کاربران شبکه‌های اجتماعی، دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا را بخاطر حضور کمرنگ و خارج از انتظار هوادارانش در گردهمایی انتخاباتی شهر تالسا در اکلاهما به سخره گرفتند.

اخبار بین الملل-خبرنگارانی که برای پوشش این مراسم در محل برگزاری گردهمایی حضور داشتند پیش از آغاز سخنرانی ترامپ با تهیه عکس و فیلم از جمعیت حاضر در مرکز «بی اوکی» شهر تالسا از حضور اندک آمریکایی‌ها و هواداران ترامپ در این محل خبر دادند.

به گفته خبرنگاران، جمعیت داخل محل سخنرانی پراکنده بود و در برخی جا‌ها حتی کف زمین نیز مشخص بود.

برخی خبرنگاران با انتشار پیام توئیتری اعلام کردند در طبقات اصلی محل برگزاری، جمعیت محدودی حضور دارند و در خارج از سالن تقریبا هیچ جمعیتی وجود ندارد.

در همین حال، ستاد انتخاباتی ترامپ با انتشار بیانیه‌ای به توجیه علت عدم حضور هواداران پرداخت و حضور برخی رسانه‌ها و معترضین در مناطق اطراف محل برگزاری همایش را علت کاهش حضار دانست.

تیم مورتاگ، مدیر ارتباطات ستاد انتخاباتی ترامپ در بیانیه‌ای اعلام کرد ترامپ برای هزاران هوادار پر انرژی در تالسا سخنرانی کرد که تفاوت زیادی با سخنرانی جو بایدن از یک زیرزمین در دلاویر داشت.

او حضور معترضان ضد نژادپرستی در نزدیکی محل برگزاری گردهمایی را علت کم بودن هواداران ترامپ اعلام کرد.

پیشتر، برخی مقامات ستاد انتخاباتی ترامپ مدعی شده بودند بیش از یک میلیون نفر برای شرکت در گردهمایی انتخاباتی ترامپ درخواست بلیت داده اند. اما تصاویر به دست آمده از رسانه‌های رسمی نشان داد جمعیت حاضر در این مراسم به مراتب کمتر از ادعای ستاد انتخاباتی ترامپ بوده است.

در همین حال، تد لیو، نماینده دموکرات کالیفرنیا با انتشار توئیتی جمعیت اندک در گردهمایی تبلیغاتی ترامپ را به سخره گرفت. او در این پیام توئیتری نوشت: «چرا این همه صندلی در همایش کرونایی ترامپ خالی است. دیدن رئیس جمهور ارزش مردن را ندارد. ستاد انتخاباتی او در مورد خرید بلیت هم دروغ گفت.»

او همچنین لغو برخی از برنامه‌های ترامپ و مایک پنس، معاون او را به دلیل کم بودن جمعیت مسخره کرد.

دیوید سیسیلین، نماینده دموکرات راد آیلند نیز گردهمایی ترامپ را با جشنواره موسیقی لغو شده مقایسه کرد.

برندان بویل، نماینده دموکرات فیلادلفیا نیز در توئیتی نوشت: آخرین باری که چنین جمعیت کمی را دیدم مراسم تحلیف ترامپ بود.

شان اسپنسر، سخنگوی پیشین کاخ سفید در سال ۲۰۱۷ مراسم تحلیف ترامپ را بزرگترین (مراسم تحلیف) در تاریخ آمریکا معرفی کرده بود؛ ادعایی که حواشی زیادی به دنبال داشت.

ترامپ در حالی تصمیم به برگزاری همایش انتخاباتی کرده که شیوع کرونا در آمریکا تاکنون جان ۱۲۰ هزار تن را گرفته است. او پیشتر با انتشار عکسی از همایش انتخاباتی جو بایدن، رقیب دموکراتش که بدون حضور هواداران برگزار شد، نبود جمعیت را مسخره کرده بود.