تعیین مدت زمان زندانی بودن مهاجران در انگلیس با توجه به رنگ پوست !

سیاهپوستان مهاجر برای مدت طولانی‌تری نسبت به سفیدپوست‌ها در زندان‌های مهاجران انگلیس بازداشت می‌شوند.

اخبار بین الملل-​اگرچه تاکنون دولت انگلیس آماری با تفکیک نژادی از زندانیان ارائه نداده است تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد مهاجران رنگین پوست در این کشور به نسبت مهاجران سفیدپوست مدت زمان بیشتری را در زندان به سر می‌برند.

در این تحقیقات آمده است ۹۰ درصد از استرالیایی‌ها کمتر ار ۲۸ روز در زندان‌های انگلیس به سر برده‌اند در حالیکه تنها ۴۰ درصد از شهروندان جامائیکایی و ۶۰ درصد از نیجریه‌ای‌ها این آمار را دارا هستند.

مدیر این گروه تحقیقات با بیان آنکه این تفاوت نشان دهنده نژادگرایی در دولت انگلیس است، افزود: «دولت و بخش مهاجرتی ما نشانگر جدانژادیِ نهادینه شده‌ (آپارتاید) هستند. بازداشت با مدت زمان نامحدود بخشی از برنامه دولت در گذشته برای کاهش مهاجرت سیاهپوستان به کشورمان بود.»

او در ادامه افزود در سال گذشته به طور قابل ملاحظه‌ای تعداد افراد سیاهپوست بازداشت شده برای مدتی طولانی بیشتر بوده و این بیانگر آن است که به قوانین جهانی برای کاهش مدت زمان بازداشت نیاز داریم تا به این عمل «غیرانسانی» پایان دهیم.

انگلیس از معدود کشورهایی است که در قوانین خود محدودیت زمانی در بازداشت مهاجران ندارد.

تحلیل دیگری نشان می‌دهد ۴۴ کانادایی در یک بازه زمانی بازداشت شدند که ۴۰ نفر از آنان در کمتر از ۲۸ روز آزاد شدند، اما در همان زمان از ۱۰۰ نفر مهاجر زیمبابوه‌ای تنها ۱۷ نفر از زندان آزاد شدند.

سال گذشته در مجموع ۲۵ هزار نفر در زندان مهاجران انگلیس محبوس بودند که از این میان یک سوم آن‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا آزاد شده‌اند.

سخنگوی وزارت کشور انگلیس در واکنش به این آمار گفته است: «مدت زمان بازداشت افراد به دلیل زندانی شدن آن‌ها بستگی دارد و هیچ ارتباطی میان نژاد آن‌ها و این مدت زمان برقرار نکرده و نخواهیم کرد.»